Fylld paprika

Fylld paprika med bulgur, sallad och kall sås - dagens mumsiga middag! Scrolla ner för att ta del av mitt recept.
 
 
 
Paprikorna skar jag först av locket på, innan jag fyllde dom med en ihopstekt röra av:
 
Sojafärs
Körsbärstomater
Aubegine
Majs
Riven morot
Färsk baby-bladspenat
Fetaost och tacokrydda
 
Jag varvade även röran med mozzarellaost när jag fyllde paprikorna och toppade dom till sist med riven ost. Alltammans fick gotta sig i ugnen på 200 grader i ca en halvtimme. Paprikorna ska vara mjuka och den rivna osten ska ha smält och fått fin färg. Klart!
 
Paprikornas innehåll kan givetvis varieras, men denna vegetariska version var sjuuukt god och smakrik. Sojafärsen tar till sig mycket smak, men framför allt tillför den behaglig konsistens (följ anvisningarna på förpackningen när du tillagar den). Grönsakerna går att variera nästan hur mycket som helst! Endast fantasin sätter gränserna. Olika sorters ostar... behöver jag säga mer? Mmmm ost..! Prova dig fram tills du hittar din favorit!
 
Den kalla såsengjorde jag på endast två ingredienser:
 
Turkisk yoghurt
Sweet Chilli-sås
 
Bestäm själv hur mycket av varje du vill använda - prova dig fram. Sen är det bara att blanda och VIPS! ... så är det klart! Enkelt och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback