Bebisrörelser

Jag har ofta suttit och försökt att känna efter, liksom riktigt noga. Rör hen på sig där inne? Jag känner ju inget! Tänk om något är fel? Men rör på dig då, unge! Jag har varit både orolig och otålig. Hen har väl säkert rört på sig hur mycket som helst där inne från start, men det tar ju ett tag innan man själv uppfattar några rörelser.
 
Den senaste veckan har jag dock känt av en del rörelser! Eftersom att jag inte är van att känna något så tvivlade jag till en början. Var det verkligen bebbe som rörde sig? Det kanske bara är magen som kurrar..? Men när jag verkligen har känt efter så är jag helt hundra på att det faktiskt är vår lilla bebis som ligger där inne och vrider och vänder på sig. Det måste vara trångt där inne i magen! Det är ju inte direkt lyxvilla-storlek där inne, utan snarare som en liten balkonglös etta med kokvrå.
 
Det är i alla fall himla mysig att känna den här närheten till bebbe som alla rörelser ger. Det blir liksom som en bekräftelse på att vi faktiskt ska bli föräldrar i sommar! Synd bara att blivande pappor inte får chansen att känna samma sak. Men men... Vi kvinnor som faktiskt står ut med både mens, graviditetsbesvär och förlossning ska väl få något litet extra för "besväret"... ♥ Den bästa presenten i hela vida världen kommer dock inte förän i slutet av maj eller i början av juni ♥
 
 
Nä, nu är det dags att sova! I morgon ska vi åka en sväng till mina päron på efteriddagen, men innan dess ska vi försöka att hinna med det sista i köket när det gäller tapetsering, målning osv. Det är väl planen i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback