Sista minuten-pyssel

I morgon är det julafton, det kan väl inte en endaste människa ha missat vid det här laget. Om du, käre läsare, är som jag - ganska sådär sista-minuten-lagd, snål när det gäller julprydnader och lite lagom lat... Då kanske har blivit hög tid att slänga ihop ett jularrangemang att piffa upp hemmet med såhär kvällen innan! Eller så behöver du en sista-minuten-klapp eller gå-bort-present?
 
I vilket fall tycker jag att du ska ta med dig ficklampan och ge dig ut på jakt på mossa, pinnar och andra bra saker som finns i skogen eller kanske till och med längs vägkanten? Sen letar du fram något fiffigt att pyssla i. Ett hett tips från min sida är att rota fram något riktigt knasigt. Jag tog en gammal våg och en brödform! Någon form av ljushållare är också bra att ha! Sen kan du göra något så här fint:
 
 
 
 
 
 
 
Den bästa sortens pyssel ska vara enkel, billig och personlig, om ni frågar mig! Alla dessa prylar fanns hemikring. Förutom dom förbaskade ljusen som kostade 60 spänn på ICA. Letade halvt ihjäl mig innan jag fann dom.
 
Alla andra småsaker som jag snabbt pysslade ihop ska jag sprida ut här hemma. Dom fina små glasflaskorna fyndade jag alldeles gratis i en skrothög i skogen här om dan. Pinnarna och mossan fann jag bakom hönshuset! En alldeles lagom lång utflykt för att hitta pysselsaker, tycker jag.

Kommentarer
Veronika säger:

Så fint! Går att göra så mycket vackert av det enklaste material. Du är duktig och påhittig! ❤️

2013-12-23 | 22:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback