Karmstol 50-tal

Den här karmstolen är troligtvis från 50-talet. Jag tror att den är klädd i galon, vilket var vanligt på den tiden. Det ser ut och känns som högblankt, svart skinn. Den är himla fin tycker jag! Tjugo kronor betalade jag för den. Sitsen är tyvärr tejpad tvärs över pga. en stor reva, och en söm har gått upp. Men det går ju att fixa framöver! Den ser inte ut att vara svår att klä om. En snygg 50-talsfilt får göra den sällskap så länge.
 
Jag kan inte riktigt bestämma mig för var den ska stå, men just nu får den vara i tegelväggshörnet i vardagsrummet. Jag flyttar runt saker och möbler i tid och otid, men det är ju kul att variera! Här om dan stod det en röd Edsbyverken-pinnstol i samma hörn.
 
 
Visst är den fin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback