Äkta stringhylla?

Tips!
 
Stringhyllor har varit väldigt populära under en lång tid, och det är väl inte så konstigt? Dom är ju både stilrena och otroligt snygga! Men hur ser man att en stringhylla är äkta?
 
En äkta stringhylla är tillverad av String Design AB, därav namnet. Ibland finns märkningen kvar under hyllplanen.
 
Äkta string har:
Hyllplan som är 20 eller 30 cm djupa, bredd 39, 58 eller 78 cm
Gavlar som är 18 eller 28 cm djupa och 50, 75 eller 100 cm höga.
 
Min hylla är 20 cm djup och 78 cm bred! Gavlarna är 75 cm höga och 18 cm djupa.
 
En annan detalj man kan spana efter är gångjärn på ena sidan av alla hyllplan. Kolla på bilden nedan så förstår ni vad jag menar.
 
 
Lite rost gör ju inget!
 
 
Vad spelar det för roll då? Varför ska man ha en äkta? Nä, en äkta måste man inte alls ha! "Kopiorna" är minst lika snygga och fyller samma funktion. Jag hade ingen aning om att min var äkta innan jag läste om det på nätet och kollade upp det. Det kan i alla fall vara bra att veta om jag någon tänker sälja min älskade hylla. Ser du en "stringhylla" på t.ex. Blocket och de begär 800-900 spänn för den så ser man ju gärna att den är äkta.
 
Annars spelar det absolut ingen roll! Snygga och dekorativa är dom allihop.
 
 
Källa: Retroforum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback