Uppdaterat vardagsrum

Vardagsrummet är uppdaterat med bla. gardiner, matta, kuddar, växter och prydnadssaker. Jag trivs som fisken i vattet och älskar den mysiga retrokänslan! Nya saker blandas med en hel del äkta vintage-prylar och möbler.
 
 
Jag älskar alla rosa och turkosa detaljer som binder ihop hela rummet! Det passar ju även ihop med vårt rosa-turkosa kök som ligger intill!
 
 
 
"Puffarna", eller de halva pom pom-bollarna, är från gårdagens födelsedagskalas.
Visst ser det väl lite festligt ut?
 
 
 
 
Vintagetidningarna från mitten av 30-talet pryder det turkosa sidobordet (som troligtvis är ett ommålat gammalt nattduksbord). Jag fyndade tidningarna för 20 kr/st inne på Nostalgiladan.
 
 
 
Dom rosa kuddarna och flamingokudden köpte jag på IKEA i fredags.
Den orange-röda lampan är en äldre IKEA-lampa som jag fyndade på loppis för några månader sen.
 
 
 
Även gardinerna köptes på IKEA på fredags. Det retroinspirerade tidningsstället köpte jag på Åhlens.
 
 
 
 
Den fina vintage-ryamattan fick jag av mamma i helgen! Typ 60-tal.
 
 
 
Fina vintagefiltar! Dom är fyndade hos mamma.
Även pinnstolen (+ två likadana) har jag fått av henne!
 
 
 
Spegeln fyndade jag samtidigt som den lilla 50-talsmöbeln med mässingsfötter som jag skrev om för en tid sedan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback