Magen v. 33

Vi är nu inne i v. 33 (32+6) och magen fortsätter att växa så det knakar!
 
Igår kväll hände det nåt sjukt läskigt! Helt plötsligt fick jag fruktansvärd huvudvärk följt av flimmer för ögonen. Det liksom stack bakom ögonen och huvudet bultade. Jag kunde inte se ordentligt och synfältet smalnades av. Jag kunde inte läsa enkla meningar och förstod liksom inte vad det stod förän jag hade läst om samma mening 5-6 ggr. Jag blev också yr och sluddrade en hel del. Orden kom liksom inte fram som jag ville och jag kunde inte koncentrera mig. Mamma tyckte att jag lät onykter med tanke på mitt tal. Min högerarm domnade, som om den sov. "Har jag fått en stroke vid 20 års ålder?", tänkte jag.
 
Inne på Förlossningsenheten undersökte de mig och bebbe men inget var fel. Hjärtljuden var perfekta och det var inget fel på mitt blodtryck! Troligtvis hade jag drabbats av ett migränanfall som kommit plötsligt. Domningarna i armen kan ha berott på stressen och ångesten i samband med alltsammans.
 
Uuuuuuusch! Jag blev jätterädd och fick såklart panik. Vi fruktade att det skulle vara början på sk. havandeskapsförgiftning eller något ännu värre... Vi kom hem på natten så jag är megatrött idag! Jag mår dock bättre och ikväll ska jag vila upp mig inför helgen.
 
Magen har sjunkit jättemycket de senaste dagarna.
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Fin mage :) får jag ställa en "dagens fråga"? Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Alltså, försökte ni länge innan ni lyckades?Tacksam för svar.

2013-04-19 | 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback