Nybakad morotskaka och vårstädning i trädgården

 
Idag är jag som sagt helt ledig och dagen började bra med sovmorgon och mys med lilla familjen. Vid lunchtid kom mamma och Alice på besök och vi fikade på nybakad morotskaka med megamycket frosting på. 
 
 
 
Jag bakade efter Leilas braiga recept som aldrig misslyckas! Supersaftig, smakrik och dessutom enkel att göra.
 
 
 
Mätta och belåtna gick vi ut i trädgården och påbörjade en välbehövlig vårstädning. Henry krattade, letade mask och utforskade cirka överallt. Solen kom fram bakom molnen framåt eftertmiddagen och värmde skönt. Vi passade på att förbereda landen inför årets odlningar och i sann Ernst-anda byggdes ett växttorn av äppelgrenar från den årliga klippningen. Där ska ärtorna slingra och frodas i sommar! Det är ju något av det godaste som finns att gå och småäta på när en traskar omkring på gården.

Nu sover Henry en stund medan jag vilar en smula. Strax ska jag börja klura på dagens middag och kanske gå förbi kylskåpet och ta mig en bit kaka. Förrätt kan vi kalla det. 

Ha det fint ♥

Kommentarer
Lilly säger:

Åh morotskaka. <3

2015-04-01 | 12:10:34
Bloggadress: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback