Det (den) där lilla som förgyller vardagen ♥

Den senaste tiden har jag i stort sett bott på jobbet. Långa dagar med delade pass flera dagar i rad och inte mycket tid över till annat. Mitt vikariat blev förlängt här om dan och det är jag ändå väldigt tacksam för trots allt slit! Jobba måste en ju.
 
 
Igår slapp jag dock kliva upp innan 6 och njöt av en nääääästan helt ledig dag och den spenderades med den bästa lilla skrutten jag vet! Vi började dagen med sovmorgon och sedan brakfukost med allt möjligt gott som vi hade hemma.
 
 
 
Äggsmörgåsar med ägg från glada dvärghönor, varm choklad och fil med müsli.
 
 
 
Himlans gott alltihop! Henry gillade den varma chokladen bäst. Han sörplade glatt ur sin namngivningsmugg och jag drack ur den jag köpte på kryssningen. Sötaste mumin! Jag tror bestämt att jag behöver fler sådana i mitt liv. 
 
 
 
Efter långfrukosten flög timmarna förbi. Dagar som dessa är alldeles för korta, men vi hann med att byta till vårgardiner i köket, mysa med ett gäng böcker i soffan och rita en hel del! Vi satt vid köksbordet i timmar och ritade både katter, rosor och konstnärliga snirklar. Jag påbörjade ett större projekt och Henry testade alla färgpennor som fanns i lådan. 

Med vattenfärg i både håret och på händerna kramade vi papput välkommen hem och efter en bit mat for jag till jobbet för ett superkort arbetspass. Det var den torsdagen det! Välbehövlig och mysig. Imorgon är jag heeelt och hållet ledig och dagen ska förhoppningsvis spenderas i trädgården. Skräp ska kastas på en kärra och Henrys sandlåda ska förberedas. Kanske förbereder vi hönsgården för framtida hönor och planerar årets odling. Vi får se!

Ha det fint ♥
Och förlåt för kasst bloggande! Det är så himla  mycket runtikring just nu...

Kommentarer
angelicasvarld.blogg.se säger:

Mysigt att spendera tid med sina finaste!! Själv så ska jag upp tidigt imorgon och fixa brakfrukost åt alla mina finaste!

En trevlig fredagkväll önskar jag dig!

Svar: Mysigt! ♥
Tack detsamma!
Bella

2015-03-27 | 21:15:41
Bloggadress: http://angelicasvarld.blogg.se/
Lotta säger:

Men oj sån härlig bild på tanternas mest älskade lilla skrutt <3 Så fina ni är! Hoppas ni får en härlig dag ute i ledigheten idag, älskade, älskade landet. Tänk om vi också kunde ha en trädgård? Åh. Stor kram till dig hjärtat och ta hand om dig!

Svar: Tack bästa ♥
En dag i framtiden kommer ni både ha en stor trädgård, får, barn, torp och allt sånt braigt som ni önskar er ♥

KRAM KRAM! Och hoppas att ni har det superbra och får en mysig semester ♥ /Hon som är kass på att höra av sig just nu
Bella

2015-03-28 | 10:26:41
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback