En krukväxt

 
Här om dagen fick jag för mig att jag borde skaffa mig ett stort träd av något slag. Ett som kan få växa tills det når taket och som liksom spretar lite sådär lagom vilt. Ja, ett träd skulle jag bannemej ha!
Jag måste erkänn att det nog var nog under mitt mest intensiva Pinterest-scrollande som tanken dök upp. Cirka varenda ett av alla snajdigt inretta hem med vintagekänsla som jag fastnade för har nämligen en himla massa stora gröna växter och träd. Hur jäkla fint som helst! Måste genst skaffa ett, tänkte jag. Sagt och gjort. Jag hade megatur och det dröjde inte länge innan jag hittade ett slags Araliaträd på en lokal köp- och säljsida. 300 pix lyckades jag envist pruta ner priset till och samma dag baxade jag och syrran in det i bilen. Det var preciiiiis att det fick plats med sina ståtliga 210 centimetrar. Någon kvist fick stryka med på kuppen, men äsch! Den vackra växten kom i alla fall hem till mig och nu står det där i hörnet och ser allmänt snajdigt ut. 

Jag börjar förresten komma iordning här hemma. Lite i taget. Bilder kommer såklart att dimpa ner här på bloggen allt eftersom!



Hoppas att allt är bra med er, fina bloggläsare! ♥

Kommentarer
Josefine säger:

Tycker att det är så fint med träd inomhus!

2015-07-28 | 13:36:40
Bloggadress: http://hosjosefine.blogg.se/
Julia säger:

Åh, vad fiiiint!!

2015-07-28 | 16:31:45
Bloggadress: http://juliafridh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback