Fem saker

Jag snubblade över den här listan när jag kikade i Elsas blogg och kunde inte låta bli att snatta den! Oftast har jag svårt för att nämna en enda sak som svar på en fråga, så det här passar mig perfekt!
 
 
5 saker jag brukar säga
- Allright!
- Well well...
- Visste inte! (när jag ska föreställa oskyldig till någonting)
- Såatteehh....
- Hej hej! (Typiskt svenskt men säger det cirka tusen gånger på en dag när jag jobbar. Minst)
 
5 saker jag brukar tänka
- Fan jag är sen! IGEN.
- Vad ska vi äta idag?
- När öppnar loppisen då?
- Vad ska jag ha på mig?!
- Undrar vad Henry tänker på...
 
 
 
 
5 saker jag brukar drömma om nätterna
- Att jag tappar tänder.
- Att jag går vilse.
- Sex.
- Att jag bytt liv/plats med någon.
- Att jag kissar på mig (Undrar precis som Elsa: WHY?!)
 
5 saker väldigt få personer vet om mig
- Jag pillar mycket på saker: naglarna, nariga läppar och dess flikar, sårskorpor, ojämnheter och annat pillvänligt. (Tänker på detta ehehehe...)
- När jag var omkring tio år "bröt" vi oss in i ett för tillfället obebott sommarhus, jag, min bästa kompis och hans storebror. Vi tittade oss nyfiket omkring, tog ett paket digistivekex och gick ut igen.
- I ren framtidspanik sökte jag till en floristutbildning och blev antagen. Sen glömde jag bort det över sommaren och lämnade återbud en dag innan utbildeningen startade.
- Jag ville bli tatuerare förut men gav upp innan jag knappt hunnit börjat pga. kasst självförtroende.
- Jag tycker om att vistas i skogen och fiska, bygga koja och utforska. Jag föreställer mig hur det skulle vara att behöva överleva i skogen en period. 
 
 
 
 
5 saker jag älskar att göra
- Inreda!
- Måla och rita.
- Åka på loppisjakt under soliga sommardagar.
- Experimentera i köket och testa nya recept.
- Klä och sminka mig tjusigt och gå på galej. Lite glammig vill en ju va emellanåt!
 
5 saker jag vill ska hända innan året tar slut
- Att vi hittar ett helt eget boende passande vår lilla familj.
- Att mitt hår ska växa! Är trött på mellanlång, utväxt page som aldrig vill växa ut till någonting vettigt.
- Att Henry kan lägga ihop ett par meningar och prata lite mer.
- Att jag skaffar minst en tatuering till!
- Att jag hittar en träningsform som passar mig och att jag lyckas hålla fast vid träningen en gång för alla.
 
5 saker jag beställer utomlands
- Har endast varit i Finland och England såatteehh...
- Vadå utomlands?
- Reser ej.
- Burgare finns väl överallt ällä?
- Alltså denna fråga passar i fb-gruppen "Det är borgerligt att..."
 
 
 
 
 
5 saker jag saknar i min garderob
- Enkla vardagsklänningar!!! Gärna vintage. Bland det svåraste att fynda, tycker jag.
- Dr. Martens. Älskar dessa
- Koftor med lagom kort midla.
- GLITTER. En kan väl inte ha för mycket glitterplagg?!
- Strumpor! Någon här hemma äter tydligen strumpor... Eller i alla fall en i varje par.
 
5 saker som doftar underbart
- Jasmin.
- Nybakad kladdkaka.
- Regn en ljummen sommardag.
- Bebisar.
- Vanilj.
 
5 saker jag vill bli bättre på
- Det här med självförtroendet...
- Att kontrollera mina känslor och förlänga min korta stubin en aning (läs: 100 meter).
- Att rita och måla.
- Att tala inför folk. Blir alltid så nervös av att vara i centrum och både stammar och pratar alldeles för fort.
- Att städa och hålla det städat här hemma! Astråkigt men välbehöveligt. 
 
 
 
 
 
5 saker jag skrattar åt
- Skadeglädje på andras beskostnad. När folk ramlar eller gör tokiga grejer utan att veta om det.
- Torra och högst interna Bella- och Linnea-skämt.
- Henry som skrattar och fånar sig ♥
- Sagan Om Ringen-parodier.
- Mängder av vines på Fejan.
 
5 saker som gör mig till mig
- Mitt pastelliga hår.
- Min förmåga att anpassa mig efter situationer beroende på plats, typ av människor osv.
- Min humor och att jag har nära till skratt.
- Det faktum att jag är väldigt  kreativ och händig. Så det så!
- Mina vänner och min familj. Inget jag utan er.
 
 

 


Kommentarer
denlillefarfalle.blogg.se säger:

Haha, dina svar på frågan om resande. <3 Håller med på alla.

Svar: <3
Bella

2015-01-29 | 08:29:08
Bloggadress: http://denlillefarfalle.blogg.se/
Ellen Lindberg säger:

Hahaha, resefrågan <3 älskar denna lista för övrigt.

Svar: <3
Bella

2015-01-29 | 09:11:01
Bloggadress: http://lindbergellen.webblogg.se/
Johanna säger:

Men hallå! KLART du ska bli tatuerare!!! Bara att börja väl, vad väntar du på? Det är ju grymt med tatuerare som liksom...kan rita...vilket inte är läget idag tyvärr :/

Svar: Åh tack snälla du <3 Det kanske inte vore så dumt, för sugen är jag alltid! Men lite (läs: asmycket!!) nervöst känns det och så tänker jag att "Äsch! Inte kan väl jag..."
Bella

2015-02-01 | 12:20:21
Bloggadress: http://retrolover.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback