Bästa Astrid. En förebild på så många vis.


Idag såg jag färdigt den sista delen i Astrid-serien på Svt play. Jag grät en del mellan snytandet och hostandet, och fick mig en tankeställare eller två. Jag tänker för mig själv... Älskade lilla Astrid. Vad skulle du säga om du fick leva och se världen nu, om så bara för en endaste dag? Om den utbredda rasismen och främlingsfientligheten som har vuxit och lagt sig över landet, likt ett giftmoln som sprider sig ända till Bullerbyn, Mattisskogen och Katthult. Vad skulle du tänka kring jämställdhetsutvecklingen som på många håll verkar stå helt still, eller om den den kyliga och oroliga omvärlden. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva ens en gång, men jag tycker definitivt och bestämt att ni alla borde se den fina Astrid-dokumentären bums. Eller så fort ni får tid i varje fall. Om fem dagar försvinner den från Svt play, så det är bäst att passa på! Det är värt varenda minut och en sån här sak kan en inte tjata nog mycket om.

Kommentarer
Ellen säger:

Jag såg ett par avsnitt medan jag satt och sydde tidigare, så jäkla fin. Så intressant dokumentär alltså. Fina Astrid.

Svar: Visst var den hela underbar! Fina Astrid ♥
Bella

2015-01-26 | 18:16:28
Bloggadress: http://lindbergellen.se
lovisa säger:

såklart serien häromdagen och känner precis som du. hon var så klok, astrid. älskar hennes sätt att behandla alla lika, svara snorpigt om det krävs och verkligen bry sig om rätt saker. det är en stor sorg att hon inte finns längre.

Svar: Åh tänk om hon fanns nu och kunde göra revolt om och om igen... Med kloka ord och svar på tal. Bästa Astrid ♥
Bella

2015-01-26 | 18:55:19
Bloggadress: http://polichinelle.se
Maria Ekblad säger:

Åh den dokumentären var så himla fin.

Svar: Eller hur! <3
Bella

2015-02-14 | 10:54:47
Bloggadress: http://dreamsof.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback