inte-listan

 
 
- Jag använder inte sköljmedel.
- Jag känner mig inte bekväm i att vara osminkad när jag ska iväg. Förrutom på jobbet.
- Jag köper absolut inte kött som inte kommer från Sverige.
- Jag använder ingen speciell ansiktsrengöring eller hudkräm.
- Jag tycker inte om att gå upp tidigt på morgonen.
- Jag äter inte frukost på vardagarna.
- Jag längtar inte efter fler barn.
- Jag följer inte någon serie.
- Jag läser inte böcker eftersom att jag inte vet vad jag vill läsa (Ge mig bra boktips tack!)
- Jag kan definitivt inte sjunga.
- Jag tycker inte om att dricka vin, men sangria älskar jag!
- Jag tycker inte om att prata i telefon med någon jag inte känner och svarar sällan på okända nummer.
- Jag är inte bra på att hålla rutiner.
- Jag står inte ut i en hel vecka utan choklad.
- Jag tycker inte om att se barn tvingas in i normativa fack eller styras av dumma könsnormer.
- Jag vill inte jobba som vårdbiträde i mer än ett par år.
- Jag vet inte vad jag vill plugga till och känner ständigt lite panik inför framtiden.
- Jag har inte loppat ordentligt på evigheter!
- Jag kan inte spela något instrument.
- Jag vill inte ha någon naturlig hårfärg.
 
Listan är snattad av Sandra som i sin tur hittade den hos Julia!

Kommentarer
Mrs. BelAir (Johanna) säger:

Trodde vi var den enda familjen i världen som inte använder sköljmedel, vi torktumlar inte heller våran tvätt.
Brukar få konstig blickar från vänner & bekanta när jag säger att vi inte använder sköljmedel & dom undrar hur jag får kläderna att "lukta gott"

Svar: Vi är ganska ensamma vi med! Sköljmedel känns så onödigt med alla sina parfymer, kemikalier och obehagliga känsla som det lämnar på bl.a. handdukar som ju för sjutton är värdelösa att torka sig med om de har utsatts för sköljmedel... Jag tänker att sköljmedel ju döljer lukter på plagg men att om en verkligen får allt rent så luktar det ju inget alls i alla fall? Med sköljmedel så vet en ju knappt om det blivit rent eftersom att det luktar så starkt :(
Bella

2015-02-26 | 16:17:27
Bloggadress: http://mrsbelair.blogg.se
Christin säger:

Intressant lista. Jag kunde inte motstå att du skrev att du ville ha boktips. Själv läser jag mycket och här kommer några förslag som kanske passar dej också.
Jag skulle egentligen inte jobba här, av Sara Beischer.
Etthundra mil av Jojo Moyes
Boel och Oscar av Josefin Sundström
Tillbaka till henne, och Hjärta av jazz, båda av Sara Lövestam.
Lycka till med läsandet!

Svar: Tusen tacksnälla du! <3
Bella

2015-02-27 | 10:06:24
Lotta säger:

Min favoritbok(trilogi)al time är Kråkflickan, jag har dem så de kan du gärna få låna, ge dem de första 100 sidorna men sen blir en fast och kan inte sluta...jag har läst dem 3 ggr och tycker att de är lika spännande var gång.Aannars så tycker jag "utrensning" av Sofi Oksanen är jättebra men alla henoms böcker är omtalade, ska tydligen vara en mycket bra författare men jag har bara läst "utrensning".

Svar: Taaaack finaste du <3 Jag måste verkligen ta tag i det här med läsningen..!
Bella

2015-02-28 | 11:51:28
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Lotta säger:

Glömde skriva KRAM och hoppas vi ses snart. Samt att jag aldrig heller torktumlar och tycker väl typ det är något av det dummaste en kan göra mot naturen, där emot använder jag sköljmedel ibland, vissa syntetmaterial och ull tycker jag blir så himla elektriska annars men det beror mycket på att vattnet här i stan är så himlans hårt. Det är ofta en annan grej om en har egen brun för på landet använde vi aldrig det. Fast det finns Svanenmärkta sköljmedel. <3 Kram!

Svar: KRAM!
Torktumla känns såååå onödigt! Sköljmedel är nog bra för vissa plagg som du säger! Som ett balsam för textiler. Men för doftens skull är det verkligen så himla dumt och onödigt :(
Tycker absolut att vi ska ses snart för en pyssel- och fikadejt <3
Bella

2015-02-28 | 11:54:59
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Anonym säger:

brunn*

2015-02-28 | 11:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback