Nej det är ingen vanlig dag för det är Lottas födelsedag! Hurra hurra hurra!

 
Vid lunch idag packade jag in mig i bilen tillsammans med världens kladdigaste nöt- och chokladkaka, ett knippe tulpaner och en liten present. Lotta fyller nämligen tjugotre och det ska ju såklart firas! Evelina var hemlig och sa aldrig vilka som skulle dyka upp hemma hos dem vid tolvsnåret, men jag gissar att Lotta hade sina aningar...
 
 
 
 
Evelina, Lotta, jag och Matilda blev det som satt till bords och mumsade på fantastiskt brunch i flera timmar och pratade om livet. Pannkakor, rostmackor, brie, nötcreme, te... Ja det fanns mängder att välja bland! Pannkakor med grädde och nötcreme var to die for. Bara så ni vet. Lillskrutten Henry hade nog gärna mumsat i sig alltihop men en febertopp satte stopp. Jag stannade hemma i morse och sen fick Martin ta över (medan jag smällde i mig en massa godsaker alltså ehehhe...)
 
 
 
Jag drack ur den här snajdiga mumin-muggen! 
 
 
 
...och den här fick Lotta av mig i present! En kopp med guldkant och handskriven/ditpysslad guldtext. Det finns en text på undersidan av fatet och i botten på koppen också, men det hinner vi kika på en annan gång!
 
 
 
Lotta hade dessutom fått en asfin Karins Konstgrepp-ring som jag var mäkta avis på! Den glittrade och var alldeles fab med både rosa juveler och en tand.
 
 
 
Sen kikade vi på den här lilla docksängen som Lotta inte kunnat låta bli! Med handsmidda spikar och urfina detaljer. Vilket hantverk! Vi spekulerade kring vilken borgarunge som hade turen att ha en sån här förr i världen. 
 
 
 
Vi kikade också på Henry som hamnat på The Wall Of Fame i sovrummet. Alltså så himla fina de där två! Henry ser ut att vara nöjdast i världen i Evelinas famn. Tussarna ♥
 
 
 
 
Vi hann även med en liten tur till en loppis som jag aldrig varit på innan det var dags för fika med saft, kaffe och chokladkakan som jag bakade kl 22 igår kväll efter jobbet (tidsoptimist...). Lotta passade på att bränna bort lite armhår över dom tända ljusen, jag knäppte bilder på löpande band och katten Alva for omkring i sopskåpet som värsta busen. 

Vilken bra dag! Tusen tack fina ni ♥


...Och nu ska jag åka till jobbet för ett kvällspass! Vi hörs.

Kommentarer
Venice säger:

Så trevliga bilder :) du kan det dära du :)

Svar: Taaaack!
Bella

2015-02-12 | 18:43:00
Bloggadress: http://iamvenice.blogg.se
Lilly säger:

Åh, jag ÄLSKAR koppen med male tears. <3

Svar: Taaaack♀♥
Bella

2015-02-13 | 12:33:20
Bloggadress: http://saxros.se
Sabina säger:

Vilka härliga bilder, smarrigt med chokladkaka! :)

Svar:
Bella

2015-02-13 | 16:45:41
Bloggadress: http://https://minegensite.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback