Saker man kan göra för att slippa tänka på SD - del 2

 
Två dagar efter valet känns det fortfarande förjävligt. Bitterheten har växt inom mig, men efter fina ord från kloka människor på både bloggar och Instagram känns det ändå lite okej. Bara lite. Men för att peppa mig själv till att kunna gå vidare och kämpa har jag målat lite!
 
 
 
Mina nyköpta vattenfärger har använts flitigt dom senaste dagarna, så det är väl lika bra att fortsätta i det spåret. Jag har aldrig riktigt testat det ordentligt, men det är väldigt roligt!
 
 
 
 

Så här blev det! En blomstrande kvinnosymbol som påminner oss om att kämpa för det som är rätt, även fast det känns mörkt och är lite läskigt. 

Jag har varken målat, ritat eller ens skissat på hur länge som helst. I alla fall inte mer än med kritor tillsammans med Henrys småkusiner... Men det känns skönt att kunna unna mig lite egentid vid skrivbordet när tiden tillåter. Eller som idag - när en egentligen skulle behöva göra tusen andra betydligt viktigare saker, men orken och lusten inte finns där. Jag. Penslarna. En skål med kalaspuffar. Mina vardagskvällar är räddade!
 

Kommentarer
Nathalie Isaksson säger:

Så tjusig tavla med så himla vettigt budskap.

Svar: Tack! <3
Bella

2014-09-16 | 21:38:56
Bloggadress: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback