Svammel om julen och gamla saker i en hylla

 

Idag är det svinkallt ute. Ungefär som det borde vara den här tiden på året. Igår drack jag säsongens första glögg och jag har redan börjat längta efter julmat! Janssons frestelse, rödbetor, köttbullar, omeletter med svampstuvning... Alltså. Godaste på hela året! Familjen, mys och god mat som man lagar gemensamt är det jag vill ha med julen! Klappar och presenter är såklart skoj att ge bort till de man tycker om, men det är ju så himla överdrivet kring jul. Vi har pratat en del om det här hemma och har nog kommit fram till någon form av lösning. Men vi är ju inte riktigt där än!
Nog om julen. Ikväll ska jag rosta pumpakärnor från vår lilla halloweenpumpa som Henry fick av sin mormor (efter detta recept). Jag ska borra en massa hål i den och låta den lysa upp inifrån med ett värmeljus. Det blir nog fint! Annars har jag jobbat mest hela dagen och flyttat runt lite i stringhyllorna i vardagsrummet. Hjorthorn även där. Och babushkadockor. Och gamla böcker från 40-talet. Och 60-talsdojor i fejk-ormskinn. Och Reijmyreglas. Och gamla porslinsdjur, förstås. Vad vore ett hem utan porslinskatter liksom.

Ha en finfin torsdagskväll! ♥ /Svammeltanten

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Jag drack med glögg igår, Dufvengårds ekologiska, skitgod

Svar: Gott! Den ska jag pröva!
Bella

2014-10-31 | 11:56:45
Bloggadress: http://madelein.se/
Daisy säger:

åh ditt rum och dina kläder!

Svar: <3
Bella

2014-10-31 | 23:10:52
Bloggadress: http://vinylbrus.blogspot.com/
Sara säger:

Åhh Herre, vilken otroligt fin blogg du har. Älskar bilderna såååå mycket! <333

Svar: Men åh taaaaack! <3 Välkommen hit!
Bella

2014-11-01 | 15:01:39
Bloggadress: http://besktkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback