Några centimeter kortare


Nä, jag kunde inte hålla mig! Jag skulle ju spara ut håret den här hösten, men efter att ha fastnat med kammen för hundrade gången och sett strå efter strå falla ner på axlarna så tog jag fram saxen. Klipp klipp. Sen var hela kalufsen några centimeter kortare! I alla fall baktill. Nu är det inte längre en knäpp hockeyfrille-historia i nacken med fnasiga toppar som faller av bara man tittar på dom! Men mitt hår vill ju aldrig bli långt framtill, utan är både skört och kort för jämnan, så någon mega-super-tjusig pagefrisyr blev det inte... Men bra mycket bättre! Det är förresten himla tjusigt att sätta upp lite hår på sidan med en hårnål, om ni frågar mig!
Jackan är förresten nyfyndad och den borde jag ju förstås fota ordentligt och visa er framöver! En vintagegoding för en femtiolapp.
 

Psst! Om ni är nyfikna på hur jag får till min rosa (eller lila som jag hade förut) hårfärg så ska ni hålla utkik! I veckan tänkte jag nämligen dela med mig av mina knep för att bevara och få till en tjusig pastellfärg på ett sparsamt och enkelt sätt.

Kommentarer
Småstadsfrun säger:

Himla tjusigt med lugg och kort, klär dig perfekt! Måste också säga att jag absolut älskar din hårfärg, även om jag aldrig skulle våga den själv..

Svar: Tackar tackar! Äsch va tusan! Klart du ska ha rosa! :D Passar jämt om en frågar mig <3
Bella

2014-10-13 | 20:29:33
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/
freja säger:

alltså ditt hår!! så fint

Svar: Taaaack! <3
Bella

2014-10-15 | 18:45:31
Bloggadress: http://bomullsdrommar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback