Det här med förändring


Med våren kommer förändring. Världen runt omkring oss blir ännu en gång blomstrande, grönskande och kvittrande. Allt känns plötsligt lite lättare, tycker jag. Mer livfullt och framför allt hoppfullt. Men det är också nu som vi får för oss att man själv behöver förändra saker. När våren ändå är igång och gör samma sak liksom. Vi röjer i våra förråd, klipper en ny frisyr, testar nya maträtter, köper lite nya plagg och tänker att ja, nu ska jag fan börja jogga också.
 
Förändring är både kul, spännande och ibland välbehövligt! Jag befinner mig själv mitt i förändrings-smeten. Här om dan klippte jag spontant min lugg sådär jättekort som jag gillar fastän jag ständigt försöker spara ut den. I helgen kände jag ett stort sug efter ett par kängor, lagom nu när jag precis köpt flera par sommarsandaler och Mohedatofflor. Igår klappade jag lite på en lång, svart spetskjol som jag inte använt på år och dar, samtidigt som jag började fantisera om en nätt bomberjacka. Lite sådär gotiskt, tufft OCH vintage på samma gång är väl fint, tänker jag. Fast en kort, lagom sliten och ljus jeansjacka är ju snygg det med! Jag både röjer i förråd och bodar, planterar växter hejvilt i trädgården och tänker att jag minsann ska möblera om. Och nog fan funderar jag på om jag inte ska ta och springa en runda ikväll när jag ändå håller på.

Men det är skönt med förändring.

Kommentarer
Nicole säger:

Förändring är underbart, känner det med här hemma, vill förändra allt och lite till :)

Svar: Kör ba kör :)
Bella

2014-05-05 | 17:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback