Snart åker vi hem till våren

 
På lördag bär det av hemåt efter en hel vecka här uppe i vinterlandet. Vi har susat ner för backarna bland både fallande snö och skinande sol tusen gånger om. Jag blir bättre för varje åk och det går snabbare och snabbare. Fast dagar som denna då dimman ligger tät och regnet duggar från himlen vill jag bara hem till våren. Jag peppar med bilder av våriga tulpaner och minns hur solen värmer.
 
 

Vi kom förresten precis in efter en lekdag i snön utanför stugan. Vi har kanat nedför branta snövallar och haft snöbollskrig i dimman. Martin och jag blev som barn på nytt och jag blev så exalterad att jag i ren iver puttade ner honom från vad jag trodde var en lätt brant kulle. Fast i själva verket var det ett tre meter högt stup... Som tur var fanns det flera meter lös snö under så han landade mjukt! Förlåt...  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback