fruktansvärt trött på både surdeg och antifeminister

 
Igår gjorde jag en surdeg efter konstens alla regler. Jag hade förberett en fördeg på vår bubblande surdegsgrund som gotttat sig och växt i kylen i flera veckor. Själva degen har kalljäst i kylskåpet hela natten men nej, det gick inte vägen! Inte en gnutta större. Jag fick tipset att knåda om den och tillsätta jäst. Vi får se om den går att rädda! Vi väntar med spänning.
 
Idag är jag förstås även trött på bakåtsträvande, misstolkande och förnekande antifeminister. (Vem är inte det, menar jag?) Men som tur är så sprider sig både kärlek, kritik och rättelser av feltolkningar via bloggar och andra sociala medier. Och snabbt går det! Reaktionerna är starka och tydliga. Himla bra tycker jag! Om ingen reagerar så händer ju inget och falska hemskheter fortsätter att spridas kring feminismen. Utan reaktioner får skeptikerna aldrig veta sanningen om feminismen och dess grundpelare. Det mesta handlar ju trots allt om okunskap och rädsla, tror jag.
 
Men heja oss! Och heja mina peppande bloggläsare! Tillsammans kan vi krossa patriarkatet. Tillsammans kan vi kämpa för alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans är vi starka  ♥
 

Kommentarer
Johannas Retro säger:

Ja surdeg ska ju va så jäkla svår att jobba med! Ska hålla tummarna att det slutar med ett gott bröd iallafall! :)

Ja de senaste har det verkligen ekat om detta i bloggvärlden!
Så många som misstolkar det där med feminism & är det bara för att, inte för det feminister står för!

Svar: Brödet blev gott till slut! Fick tillsätta lite jäst så gick det vägen :)
Ja visst är det knäppt hur feminismen misstolkas av så många! Speciellt av kvinnor :(
Bella

2014-02-14 | 11:29:27
Bloggadress: http://johannasretro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback