Lucka 9; En bild från din arbetsplats/skola

Vi fortsätter med den nionde luckan i Emilys kalender!
 
Mega-glammiga bilder tagna på jobbet för ungefär ett år sen. Jag var ginger och traskade runt i jumpadojor och jeansväst som vanligt.
 
Jag har velat angående utbildning och framtid i flera år nu, och under tiden jobbar jag som vårdbiträde inom äldreomsorgen. Ja, hemtjänsten alltså. Det är ett helt okej jobb ändå och jag trivs bra! Det är socialt, givande och lönen känns inte helt kass med tanke på att jag inte är utbildad undersköterska eller så. Jag hjälper människor som inte riktigt klarar sig på egen hand längre och får deras vardag att flyta på och det känns toppen! Jag blir en del av dessa människors liv och känner att jag verkligen behövs. Nu jobbar jag dessutom på ett toppenställe med bra personal och trevliga brukare och det känns kul att gå till jobbet. Det är så himla skönt!

Men det här med framtiden alltså. Det är sjukt svårt! Vad ska jag bli när jag blir stor? Ska jag plugga och i så fall till vad? Jag vill vara kreativ och om en fick drömma sig bort hur långt som helst skulle jag vilja multitaska och jobba med både inredning, second hand och vintage, gamla saker, hår, illustrationer och sånt jag är bra på och tycker om. Samtidigt vill jag hjälpa de som behöver det och göra skillnad på riktigt. Jag vill absolut inte hamna på ett stilla, grått kontor, utan vill träffa mycket människor och göra folk glada. ÅH DET ÄR SÅ SVÅRT. Help me.

Kommentarer
Ida säger:

Vet faktiskt inte heller vad jag vill göra. Är svintrött på att vara egenföretagare nu. Skulle kanske vilja utbilda mig lite mer men inget som är här i närheten och jag vill inte flytta :( Så svåååårt

2014-12-11 | 09:41:10
Bloggadress: http://hejaida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback