Lucka 4; En bild du tog när du kände dig sorgsen

En bild i en smutsig spegel efter eftermiddagen vid kyrkogården i höstas.
 

Vi hade varit på kyrkogården och tänt ljus på farmors och farfars gravar. Det var en solig höstdag och nästan alla gulnade löv hade fallit till marken. Vi såg vårt barns namn på en gravsten och inombords grät vi nog alla en skvätt, fastän det var tyst och tomt på utsidan. Jag gick omkring bland löven och fotade och tänkte på farmor, hennes äppelbullar, hennes generositet och hur hon en dag bara försvann. Jag var på väg hem från frisörskolan den dagen när mamma ringde och jag kunde nog inte ta in vad som hade hänt. Inga tårar fälldes. I alla fall inte då inför mina vänner. Tårarna kom inte förrän efteråt och i många dagar framåt. Det tar ju ett tag innan en förstår att det är på riktigt, att en person verkligen är borta. Hon finns alltid kvar i våra hjärtan, men jag kan ju liksom inte krama henne eller åka förbi hennes hus och säga hej. Det är så svårt det där med döden. Det är så svårt att förstå.

Resten av dagen tänkte jag på livet och ställde frågor till mig själv som jag inte vet svaret på. Vad ska jag ta mig till när mina föräldrar vandrar vidare? Hur ska jag överleva utan dem? Tänk om någonting händer mig eller Martin så att Henry blir ensam? Vad händer efter döden? Fy. En blir ju tokig bara av att tänka på det...
 
 
Haka på årets julkalender vetja! ♥ Emily står som vanligt för initiativet.
 

Kommentarer
Emma säger:

Den frågan har jag ställt mig många gånger och kommit fram till att ja aldrig skulle överleva om nån av mina nära försvann.
29 mars är det två år sen min pappa somnade in. Alldeles för tidigt, av cancer. Jag lever än. Ibland nätt och jämt känns det som. Många gånger funderar jag på HUR jag kan/kunde överleva detta. Det som räddat mig är min 2åring.
Jag tror på ett liv efter och har alltid gjort. Men ibland tvivlar jag. Ända sen pappa somnade in har jag pratat med honom varje dag, varje kväll säger jag god natt. Aldrig några svar. När jag är som mest ledsen så tvivlar jag.
Krama din pappa en extra gång du ser honom. Då blir jag varm i hjärtat även om jag inte känner er. :)

Svar: Tack för att du delar med dig <3
Bella

2014-12-05 | 19:44:43
G säger:

Så viktigt att krama sina nära och kära så länge man har dem. Min man somnade in för snart 3 år sen, jag gjorde allt jag kunde in i det sista, saknar honom massor. Kram, Gerd

Svar: Kram <3
Bella

2014-12-07 | 12:40:55
Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Robex Lundgren säger:

fin bild

2014-12-08 | 21:50:40
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback