Lucka 14; En bild som du inte minns att du har tagit.

 En bild från dvärghönsens boning.

Det är förstås roligt att fota speciella händelser och platser, men oftast får ju kameran hänga med i vardagen! Jag fotar väldigt gärna i trädgården på sommaren när allt är ljust och grönskande, och både Henry och djuren förföljs av paparazzi-tanten med pastellhår. Pepsi ligger ofta lugnt i gräset och spinner medan jag plåtar honom. Henry å andra sidan springer gärna omkring och är megabusig. Hönsen tittar alltid skeptiskt på både mig och kameran när jag smyger omkring i hönsgården och kryper omkring på alla fyra för att få till en bra bild. Kycklingarna gömmer sig under mammans vingar och tupparna inspekterar noggrant kameran på säkert avstånd. Inte ser den ätbar ut. Och inte får de sitta på den. Snålt, tycker hela hönsflocken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback