En onsdag i solen med loppat porslin, eftermiddagsfika och favoritkjolen.

 
Den här soliga onsdagen fick bli blå, vit och prickig från topp till tå!
 
 
 
Favoritkjolen (som jag bär typ jämt numera) åkte på tillsammans med min prickiga H&M-klänning som fick agera blus. Den här retro-uniformen bär jag ofta numera! Så himla bekvämt och snajdigt, om ni frågar mig. Skorna är relativt nyloppade och passar till det mesta!
 
 
 
Nyvakna Henry ville också vara med på en selfie! Han är snabb den där lille grabben.
 
 
 
På eftermiddagen åkte vi in till samhället för att spana på loppis och promenerade i solen! Sen satte vi oss på ett café med moster Flisan och Erik. Henry softade i sin nya båtkofta som vi fyndade här om dan.
 
 
 
Eller nja. Henry ville inte alls ta det lugnt utan for omkring lite överallt, gnagde på lite allt möjligt och tjoade som aldrig förr. Övertrött var bara förnamnet.
 
 
 
Innan eftermiddagsfikat loppade jag några tjusiga tallrikar! Två av varje fick följa med hem för en ytterst blygsam summa. Dom gula är visst norska och kommer att bli alldeles lagom som sopp- och grytskålar!
 
 

Så himla fina mönster! Tallrikarna med mörkblå dekor, som ligger under den bruna assietten, är från Uppsala Ekeby och heter Smide. Dom andra blå med prickar från Rörstrand heter Sture. Dessa kommer att passa perfekt när man vill duka lite skojigt med alla möjliga sorters porslin som gör sig bra ihop.

Kommentarer
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

Jag älskar hela outfiten! Men skorna är ju heeeeelt galet fina. Kan du inte visa en closeup på dem? :D

Svar: Tack så jättemycket! Javisst det kan jag ordna nästa gång jag använder dom! (rätt snart om jag känner mig själv rätt) <3
Bella

2014-04-24 | 19:20:36
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback