vad man kan köpa för 200 kronor

Loppis-suget tog över idag. Jag kunde inte låta bli att stanna till på tre ställen i Finspång. Först  bar det av till Återvinningen och sen åkte jag vidare till en liten loppis som jag inte minns namnet på. Allra sist stannade jag till på second hand-butiken Hans och Greta
 
Finspångs återvinning brukar kunna bjuda på en hel del fynd till riktigt bra priser. De har en butik med bla. porslin, diverse husgeråd, böcker, textilier, glas och lite kläder. I en annan byggnad förvarar de möbler. Där kan man ibland hitta riktiga toppenfynd! Där har jag bland annat köpt vår söta radiomöbel
 
Den lilla loppisen som jag inte vet namnet på ligger i alla fall intill en kyrkbyggnad. Där kan man hitta mycket fina saker! Kläder, väskor, accessoarer, porslin, textilier, leksaker... Lite av varje helt enkelt! Till toppenpriser dessutom. 
 
På Hans och Greta hittar man sällan vintagekläder eftersom att de själva (konstigt nog) har valt att inte ta in såna plagg. Trist! Men de har mycket barnkläder och ibland kan man hitta en och annan fin kofta eller nån liten accessoar.  
 
Nä, nu tycker jag att vi spanar in dagens fynd!    
 
 
En  mycket blandad kompott!   
 
 
  
 
Gamla tidningar är himla roliga, tycker jag! 1930-, 1950-, och 1960-tal. Även två skivor med skojiga fodral fick följa med hem!
 
   
 
 
En norsk 60-talstallrik och två fina assietter från Uppsala Ekeby. GRAND heter just den här serien! Här kan ni spana in hur hela servisen ser ut! Åh, tänk att kunna duka fram med dom underbara kopparna. För att inte tala om tekannan!
 
 
 
 
Dessa klassiska retroburkar i plast kan väl aldrig bli fel? Tio respektive fem kronor!
 
   
 
 
En snajdig och rymlig  väska!
 
   
 
 
Fyra färgglada retrogalgar med plastöverdrag.
 
   
 
 
Ett gulligt sjömansplagg prytt med ankare och roder. Även kepsen följer ankare-temat. 
 
  
 
 
Förkläden kan man ju aldrig få för många av! Det tog nästan emot att betala en femma för detta fina! Mönstret är ju alldeles underbart.
 
 
 
 
En skjortklänning i kraftigt tyg slank med. Jag kunde inte låta bli... Den är säkert skön att ha på sig när sommaren bestämmer sig för att komma tillbaka!(Ni får se mer av den en annan dag!)
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback