fixa retrofrillan - snabbt och snyggt

Nu ni! Jag tänkte tipsa om ett bra sätt att fixa retrofrillan om man inte har tid att rulla upp fuktigt hår på spolar och låta det torka. Det tar ju nämligen ett par timmar innan det är helt torrt!
 
Spana in videorna nedan så vet ni precis hur ni ska fixa en perfekt retrofrilla med lockar - antingen á la Marilyn Monroe om du har kort, tjusigt hår (som jag), eller så kan du fixa en snajdig frilla med långt hår, som en riktig pinuppa! 
 
Man kan förresten använda sig av antingen en plattång eller locktång till båda frisyrerna, beroende på vad man har tillgång till! Jag brukar använda mig av en plattång. Locktänger är dock något lättare att arbeta med när håret är riktigt kort. Pröva dig fram, vetja! Tänk också på att det är väldigt viktigt att håret hinner svalna helt innan man borstar håret och formar till lockarna.
 
Lycka till!
 
 
Här har jag använt mig av en plattång och lockat ganska stora partier med hår för att få till stora lockar, men framförallt form.
(sen är det bara att borsta igenom hela håret och forma det som man vill!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback