Pinnsoffan

Äntligen är vår fina 60-talspinnsoffa på plats! Jag började klä av den sunkiga, rosarandiga klädseln och hittade ett blårutig tyg under. Även det andra lagret togs bort och titta vad som fanns allra underst! Den rödrandiga originalklädseln. Det känns lite som matt vaxduk. Lätt att torka av och hålla rent. Missfärgningar och solblekta partier finns, så det syns att den har varit väl använd. Kanske en favoritmöbel i någons kök en gång i tiden?
 
Jag är fortfarande kluven angående om soffan ska målas vit eller inte, men det lutar åt det! Det skulle se bättre ut tillsammans med våra vita pinnstolar. Det enda som hindrar mig är det faktum att den är i originalskick. Men äsch! Man måste ju trivas med sina möbler. Vitt ska det bli! Så småningom...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Fast jag röstar faktiskt nej på en ommålning på den. Men så är det ju inte min pinnsoffa ;)
KRAM

Svar: Åh, beslutsångesten! Jag har ingen lust att måla om något alls just nu så den får vara som den är ett bra ta framöver iaf ;) Tror jag!
Bella

2013-10-10 | 16:55:17
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Lotta säger:

ja, för undertiden kan du ju känna in den lite mer, förslag är en vit/ myk ljus matta under för att få till det där ljusa som i övrigt verkar finnas i ditt kök och ha något annat fint/färgit vid sidan av den?
:/

Svar: Ja det får bli så! :) Ska lära känna den lite och som du säger - man kan ju testa med en ljus, fin matta under! Fina kuddar gör ju mycket också!
Bella

2013-10-10 | 17:36:53
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback