Nattduksbord i vardagsrummet

Jag tänker fortsätta att visa upp små delar av vårt hem, lite i taget, och berätta om detaljerna! Om ni undrar över något så är det bara att skicka iväg en liten kommentar ♥
 
Nu tar vi oss en titt på en liten del av vardagsrummet!
 
Ni kanske har lagt märke till att vi inte har något soffbord? Det har helt enkelt inte dykt upp något som passar in, är lagom stort eller tillräckligt tilltalande. Vi vill heller inte betala en halv förmögenhet för ett litet bord så jag spanar på loppis, såklart! Ett 50-talsbord i teak vore ju inte fel... Vi har faktiskt tre teak-soffbord, men inget av dom passar in här hemma. Dom får stå i loppisboden så länge, i väntan på nya hem.
 
Som tur är så har vi ett blåmålat, litet nattduksbord! Det har fått ta plats mellan fåtöljerna och tjänar som tidningsbord, snacksbord och ställa-sin-mattallrik-på-bord när man är busig och äter middag i vardagsrummet. En hundring tror jag att jag betalade för bordet. Jag skulle inte kalla det för ett fynd, men det är ändå himla billigt om man jämför med att köpa ett sprillans nytt. Möbler behöver inte alltid användas till det som dom är tänkta för, det blir roligare så! Vi har t.ex. ett annat nattduksbord i lilla hallen, som tjänar som förvaringsmöbel. Det kan vi kika på en annan dag!
 
 
Tidningarna är från mitten av 30-talet och ljuslyktan har vi fått av Martins mormor. Ni har säkert redan sett detta, men det tåls att visas upp ännu en gång!
 
 
 
 
En liten färgklick som matchar alla turkosa och rosa detaljer.
 
 

Kommentarer
Veronika säger:

En av de finaste möbler ni har tycker jag. Om jag inte missminner mig så har ni väl ett liknande i rosa också?

Svar: Det finns ett rosa med Perstorpsplatta (eller i alla fall liknande) i lekstugan!
Bella

2013-10-20 | 22:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback