Årets första vinterdag

Snön ligger likt ett tunt täcke över marken. Träden glittrar av frost och fåglarna sitter ihopkurade på dess nakna grenar. Kyliga små moln svävar iväg när jag andas och dom frusna löven knastrar under dom fina tantskorna som jag tycker så mycket om. Är vintern redan på besök?
 
 
 
 
Solen tittade fram över trädtopparna när jag styrde kosan mot Grytgöl för att lämna Henry hos sin mormor. Efter två timmar vid skolbänken gick jag till Hans och Greta där jag fyndade finfina höstbyxor och en fantastisk ljusblå kofta. Alldeles luddig och mysig! Jag slängde på mig dom direkt. Kunde inte låta bli! Strax ska vi åka och hämta papput innan vi åker ut till Grytgöl för andra gången idag! Det vankas ugnsstekt kyckling och fredagsmys!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback