Lucka nr 15; berätta om din favoritmaträtt

 
 

 
Just nu fantiserar jag om en saftig hamburgare med hembakat bröd, rökig BBQ-sås och grönsaker. Hemgjord coleslaw och någon form av potatis som tillbehör är ett måste! Så jäkla gott. Bagarstugans laxsallad med risoni är också helt fantastiskt god! Fina Lotta introducerade den för mig under vår första vistelse tillsammans  i Norrköping (tack bästa Lotta!!). Jag älskar även klassisk husmanskost som köttbullar, järpar, långkok, stek och annat gott! Oj, så mycket kött jag nämnde. Fast vi äter faktiskt vegetariskt ungefär 4-5 dagar i veckan! Det känns förresten helt fantastiskt bra. Vi gör en lista över min favoritmat, tycker jag!
 
♥  Min hemgjorda, grillade hamburgare med en kärna av mozzarella
♥  Lax i mängder!
♥  Rödbetsbiffar med bulgursallad
♥  Rödbetor i ugn med honung och salt
♥  Persiljejärpar
♥  Råkostsallad på rödbeta, morot och vitkål - funkar som tillbehör till det mesta
♥  Typ asgod köttbit med potatisgratäng och sås (funkar alltid)
♥  Helgstek, kalops och annat långkok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback