Man borde nog köpa sig en lott också

 
 

 
Serien Kastehelmi från Iittala är designad av Oiva Toikka 1964, och ordet kastehelmi betyder visst daggdroppe om jag har förstått rätt. Jag vet inte speciellt mycket om denna serie mer än att den är himla tjusig! Våningsfaten är visst inte så där jättevanliga heller verkar det som.
 
Fyra guldtior (!!) betalade jag för detta fantastiska fat! Nästan skämsigt billigt. Det stod där och gnistrade så fint i skyltfönstret igår eftermiddag, så jag skyndade mig in för att kika och känna på det. Jag slog såklart till direkt! I sommar ska det få bära alla möjliga sorters kakor, jordgubbar, frukt och annat gott, tänker jag. Jag kanske till och med borde bjuda in till kafferep snarast så att vi kan inviga det!

Kommentarer
Malin säger:

Åh herregud vad vacker! Älskar den serien, men har aldrig sett kakfatet! Vilket superfynd!

Svar: Jag är jättenöjd! :)
Bella

2014-02-05 | 16:57:52
fliiiis säger:

Åhhh.. nu blev jag avis! :((( Superfint! <3

Svar: Googla på det! Finns massa fint i samma serie! Kika :)
Bella

2014-02-05 | 21:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback