Krukor & skålar av LP-skivor

Enkelt pyssel som blir riktigt bra är kul! I lördags, när vi var hemma hos mina föräldrar, gjorde jag några skålar och krukor av LP-skivor. Hur enkelt och snyggt som helst! Man kan använda dom till krukor, skålar, fruktfat, snacksskålar... ja, till lite vad som helst.
 
Värm ugnen till 100 grader. Lägg LP-skivan på en värmetålig skål, form, konservburk eller vad man nu kan hitta och sen skjuts in i ugnen! Vänta tills skivan "smälter" över formen man valt. Skivan smälter förresten inte på riktigt, utan blir snarare mjuk och hänger ner över formen. När skivan har "smält"/hängt ner sig gäller det att vara snabb att forma den! Den blir såklart varm, så akta fingrarna! Ett par diskhandskar gör susen. Blir man inte nöjd med formen när skivan har stelnat så är det bara att ställa in den i ugnen igen tills den har återfått sin "smälta" form.
 
Gör inte skålar av dina favoritskivor och se till att det inte är några dyrgripar du tänker forma om! Jag fick ett par kassa skivor som ändå bara låg och skräpade i en garderob hemma hos mina föräldrar.
 
 
Jag ska använda fyra stycken som blomkrukor att ha inomhus. En skiva gjorde jag till en fruktskål.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback