Håraccessoarer DIY

Förutom scarfar använder jag sällan några håraccessoarer alls till vardags. Men ibland vill man ju vara lite extra piffig! Blommor tycker jag lite extra mycket om, men det är svårt att hitta några riktigt fina i butik. Vad kan man göra åt det? Jo, man fixar egna hårblommor helt enkelt! Det tar ingen tid alls, är superenkelt och blir jättefint.
 
Vad behöver man?
 
Limpistol
Hårspännen, klämmor eller diadem att fästa blommorna på. Jag köpte mina på Panduro för småpengar!
Tygblommor såklart! Jag använde blommor från gamla ljusmanschetter som jag köpt på loppis
 
Hur gör man?
 
Det är bara att välja ut favoritblommorna och sen limma fast dom på hårspännet eller diademet. Fäst var och en med en rejäl klick varmt lim och tryck fast blomman ordentligt tills det har torkat. Pröva dig fram så blir det jättebra!
 
 
Så här blev dom jag gjorde här om dan!
Blommorna högst upp till vänster är fästa på en sån här! Perfekt!
Hårkammen och rosen blir perfekta till retroinspirerade frisyrer och pinup-frillor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback