Bigger the better

 
 

Eyeliner är grejer det! Jag har nog målat och föredragit vingad eyeliner sen högstadiet (med varierande resultat...) och har inga planer på att sluta! En enkel och smickrande sminkning som kan varieras i all oändlighet tillsammans med läppstift i regnbågens alla färger. Jag grundar alltid med en enkel ögonskugga och sen blir det som det blir. Ofta börjar det som en tunn linje och sen blir det bara mer mer mer. Ibland avsiktligt. Ibland inte. Tjockare, längre och mer dramatiskt. Idag var det en sån dag. Ju större desto bättre!
 
Förresten! Jag har fått flera förfrågningar hur jag målar på min eyeliner, vilket märke jag använder, hur bra det håller osv osv. Jag funderar på att göra en tutorial med bilder och slänga upp här på blöggen, men jag kan inte lova när! Jag lovar att hojta till när det är dags ♥

Kommentarer
Life of Johanna säger:

Jätte fint :) och härlig färg på håret!

Svar: Tack så mycket!
Bella

2014-09-26 | 20:06:40
Bloggadress: http://lifeofjohanna.se
Josephine Foto säger:

Tycker det är svinsnyggt med vingad eyeliner.
Tyvärr sminkar jag mig alldeles för sällan för att någonsin bli bra på det. Alla som får till det snyggt säger att man bara måste öva öva öva. Antar att fallet är så för dig också? :)

Svar: Jajamen! En får öva, öva och sen öva lite till tills det nästan sker per automatik! Men ibland har man dåliga sminkdagar ändå... :)
Bella

2014-09-26 | 20:39:12
Bloggadress: http://fotografjosephine.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Härliga färger! Vackra bilder!

Svar: Tack snälla du!
Bella

2014-09-28 | 19:43:30
Bloggadress: http://madelein.se/
Meddiabetes säger:

Sjukt fina bilder du har här på bloggen!
vad använder du för kamera? Vill gärna ha en systemkamera, men har ju noll koll på vilket märke som är bäst..

Svar: Tack snälla du!Jag har en Nikon d3200. Det är min första systemkamera och den är tydligen bra för nybörjare :)
Bella

2014-09-29 | 19:09:18
Bloggadress: http://meddiabetes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback