Yummy in my tummy - världsgod helgmat

 
 
 
Igår åt vi hemgjord pizza till middag. Såååå gott! Med hemgjord pizzadeg, världens godaste tomatsås (kalla mig Queen of tomatsås, hädanefter) och en massa godsaker. Jag hade banan, coctailtomater, champinjoner, ost och lufttorkad skinka på min. Banan på pizza - en favorit! Precis som i tacos. Vi slängde även ihop en hemgjord pizzasallad som blev rätt god för att vara första gången.
 
 
 

Idag åt vi ljummen färskpotatissallad med örtvinegrette, coctailtomater, rödlök, blandsallad, ägg och champinjoner och grön sparris som jag smörstekt. Alltså... Så jäkla gott! Kylskåpsrensning när den ät som bäst! Gott och enkelt. Man vänder helt enkelt runt kokt, ljummen färskpotatis med vitvinsvinäger, olivolja, salt, peppar och hackade örter. Sen är det bara att blanda ner tunt skivad rödlök, valfri sallad, kokta ägghalvor och halverade coctailtomater. Och smörstekta champinjoner och grön sparris förstås! Gotti gotti ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback