Sommarkök

 
 
 
 
 
 

Så här ser vårt kök ut för tillfället! I alla fall matplatsen. Det var ganska länge sen jag visade vårt hem på det här sättet men nu är det dags igen! Igår bytte jag gardiner i stora fönstret. Nyloppade och megafina, om ni frågar mig! I vår stora hall hänger likadana fast i färg och det känns flott att kunna matcha och binda ihop hemmet på det här sättet. I vilket fall blev jag väldigt nöjd med gardinbytet! Dom gamla gardinerna i det lilla fönstret och det matchande skynket under bänken får hänga kvar tills vidare. Det blir fint miss-matchat och lite lagom galet, tycker jag.
 
Idag har jag både diskat, städat och piffat och visst ser det somrigt ut! Pasteller, färska örter och kryddor, nejlikor och LJUSET! Något av det bästa med sommaren måste ju vara det härliga ljuset som fullständigt lyser upp hemmet och skapar en helt annan känsla än under dom mörka månaderna. Jag känner mig tio gånger gladare när det är ljust och ordning och reda här hemma, men trots det är jag en riktig slarvmaja på hemmaplan. Martin är likadan. Diskberget kan få torna upp sig rejält innan det tas om hand om och kläder kan hamna lite var stans. Men vi är experter på att snabbt röja undan och göra fint, så det gör ingenting.
Hur har ni det hemma? Är mina läsare slarvmajor som jag? ♥


Kommentarer
Helena Högberg säger:

Jag kan piffa med några vaser, flytta dem en centimeter i sidled för att det ska se balaserat ut, samtidigt som disken är ett berg i köket :) asch, disk är det ju jämt, det hinner man med ändå :)

Svar: Haha så gör jag också! Jag kan puffa kuddar, placera ut snittblommor och dekorera lite hur som, men disken får stå till morgondagen!
Bella

2014-05-24 | 22:51:48
Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se
Victoria säger:

Ditt/ert kök är så vackert. Man blir glad av att titta på dina bilder. Vi har likadana gardiner i vardagsrummet (de långa) som du har.

Svar: Åh tack så mycket! <3 Aha okej! Hojta till om dom vill flytta i framtiden haha ;)
Bella

2014-05-24 | 23:10:36
Bloggadress: http://impalaa.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Mysigt med rosa väggar! Blir himla ljust och fräscht men ändå inte sterilt! :-)

Svar: Tack! Vi trivs så himla bra :)
Bella

2014-05-24 | 23:42:59
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback