Örtfeber och tankeläsning

 
Jag har nog drabbats av ört- och kryddfeber! Basilika, oregano, timjan, citrontimjan, gräslök, persilja, rosmarin... You name it!
 
 

Bänken vid köksfönstret är sen länge full av krukor som jag plockar ifrån i stort sett varenda dag. För tillfället samsas dom med dom tjusiga nejlikorna från gårdagens kalas.
 
 
 
Smörgåskrasse och gräslök är på g i dessa fina krukor. Mina favoritkrukor, tror jag bestämt!
 
 
 
Jag använder våra örter till nästan all slags mat. Alltid finns det något som passar! Idag lagade jag en matig omelett med allt möjligt plock från krukor och kylskåp.
 
 
 
Den blev jättegod, färgglad och örtig - så som jag vill ha det.

Jag ser fram emot att kunna plantera en massa kryddor och örter i våra odlingskragar som jag ska måla faluröda i veckan. Det kommer att bli så himla fint! Och visst känns det lyxigt att kunna plocka färska kryddor, örter och grönsaker som man har odlat alldeles själv? Som sagt - förgyll livet med enkla medel!
 
Och förresten är det både lustigt och läskigt..! När jag satte mig ner för att börja skriva det här inlägget kom mamma förbi med en hel låda full av små plantor som ska ner i kryddlådan vi planerar att ha. Hur bra? Ibland (läs: ofta) läser hon mina tankar. Omtänksamma mamma ♥
 

Kommentarer
Veronica säger:

Älskar att ha örter hemma. Har det i köksfönstret. Ser super gott ut!

Svar: Det ser så hemtrevligt och fräscht ut, tycker jag! Och visst är det gott med örter :D
Bella

2014-05-19 | 17:33:36
Bloggadress: http://wallgrenveronica.blogg.se
Tess säger:

Åh, så fint! Och så gott det ser ut! :) Kram

2014-05-19 | 17:52:45
Bloggadress: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Sarah säger:

Så härligt med örter i köksfönstret! Vårt kök är lite för mörkt, så det vill aldrig riktigt ta sig där, och det känns alltid lite off att ha dom i vardagsrummet på något vis… :)

Svar: Det är en toppenkänsla att kunna plocka direkt från köksfönstret! Vårt kök är ljust, som tur är, men visst funkar det att ha dom i vardagsrummet! Förutom sin goda smak är dom ju fina att titta på! :)
Bella

2014-05-19 | 18:19:21
Bloggadress: http://harnite.blogg.se
Malin säger:

Nejlikan är verkligen en av de bästa blommorna! Den håller dessutom otroligt länge :) Underbara örter! Själv har jag timjan, tre olika basilika, oregano och persilja i mina fönster.

Svar: Håller med! Dom är fina ensamma med sina långa stjälkar och håller jättelänge!Goda kryddor som passar till mycket! :)
Bella

2014-05-19 | 23:26:09
Bloggadress: http://frmodligen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback