En kärleksfest - Prideparaden 2014

 
I fredags eftermiddag samlades jag, Lotta, Evelina och Evelinas mamma på gamla busstationen i Norrköping, tillsammans med hundratals andra peppade människor! Lotta och Evelina hade urtjusiga klänningar på sig och finfina flaggor i hand.
 
 
 
Jag hade min rosa kappa. Det kändes så himla rätt en dag som denna!
 
 
 
Vid 18 avgick Norrköpings fösta Pride-parad-tåg! Vi gick nästan längst fram i tåget och hundratals människor hakade på.
 
 
 
Vi gick bakom den tjusiga och färgglada Pride-vagnen.
 
 
 
Jag viftade med min regnbågsflagga.
 
 
 
 
Vi knallade gate upp och gate ner (sagt med min bredaste östgötska).
 
 
 
Budskapet var tydligt! Så himla mycket kärlek ♥
 
 
 
 
Vi tågade ner för Kungsgatan innan vi anlände vid vår slutdestination...
 
 
 
Dynamo!
 
 
 
Vi stannade hela invigningen och lyssnade på tal och dikter innan kvällen slutade med hamburgare och Pride Comedy på Trappan. En sjukt lyckad parad om ni frågar mig! En himla massa glada, peppade människor som vill vara med och kämpa om en bättre och mer rättvis värld där man får älska och vara vem man vill!

Kommentarer
Frida säger:

Vilka fina och inspirerande bilder :)

Svar: Tack!
Bella

2014-05-05 | 12:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback