Du ska inte tro det blir jämställdhet, ifall inte nån sätter fart...

 
Igår kväll satt jag som på nålar. Skulle FI komma in? Skulle SD äntligen totalkrascha när det var dags att räkna rösterna? ÄR DET KLART SNART?!
 
Sen började resultaten räknas ihop. SJU PROCENT!!! Glädjen var total. SD hade dock lika många väljare på sin sida. Men ändå! FI kom in med SJU procent! Glädjen var total och jag kände hur en glädjetår sipprade fram. Men sen sjönk ju dock siffran några snäpp... MEN VI KOM IN! ♀♥ 
 
 

Glädjen förvandlades dock snabbt till ren ilska och en känsla av hopplöshet. SD ökade till nästan tio procent. TIO PROCENT?! Är var tionde röstande svensk en idiot alltså? Eller bara totalt okunnig och kasst påläst..? Är alltså dessa väljare emot jämställdhet, jämlikhet och antirasism? Jag är mållös. Denna växande trend syns överallt i Europa och vi ska inte ens tala om hur det gick i Frankrike. Otäckt och fruktansvärt.

Men jag har bestämt mig för att vara megaglad idag ändå. FI och vår egna Soraya Post har en plats i EU-parlamentet och kommer att finnas på plats som en motkraft till den ökade sexismen, rasismen och homofobin som sprider sig i rasande fart. Tillsammans är vi starka och nu blickar vi framåt, mot riksdagsvalet i höst. FI kommer att få en given plats även där och nu ser vi till att sprida budskapet om kärlek och jämställdhet var vi än befinner oss! Tillsammans ♀♥

Kommentarer
Anonym säger:

Hur jämställt är det om man inte får rösta på vad man vill? Du skriver ju själv att dom som röstat på SD är idioter. Dubbelmoral i mina ögon.

Svar: Man får rösta på precis vad man vill men röstar man på ett rasistiskt parti som bla. kränker mänskliga rättigheter och kvinnors rätt till sin egen kropp, så är man ANTINGEN en idiot eller dåligt påläst. SD är ett parti som står för raka motsatsen till jämställdhet, jämlikhet och rätten att leva tryggt som man vill och väljer. Om man röstar på SD antar jag att man står för deras åsikter som präglas av både homofobi, sexism, rasism, kvinnohat och antifeminism. Man tror helt enkelt inte på människors lika värde - oavsett kön, läggning, könsidentitet, ursprung eller religion. Och ja, då tycker jag att man är en idiot.
Bella

2014-05-26 | 14:11:25
Lotta säger:

Du (anonyma kommentaren) att rösta på SD det enda som är direkt ojämställt! Den enda som tar ett steg för ett än mer ojämställt samhälle är just den som röstar på SD. Då det inte finns något annat riksdagsparti i Sverige som inskränker på de mänskliga rättigheterna så mycket som SD gör. Att sakna hjärta och hjärna är det som skapar ojämställdhet. Att inte se på sina medmänniskor som människor är det som skapar ojämställdhet. Avsaknad av respekt, acceptans och empati är det som skapar ojämställdhet - inget annat.


Där till tycker jag din fråga är lite luddig, att rösta på det en vill har inget med jämställdhet att göra, det har med rösträtten att göra - det är inte förrän en röstar på ett parti som står för ojämställdhet som det har något att göra med jämställdheten.

Svar: Heja! <3
Bella

2014-05-26 | 15:05:14
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Niklas säger:

Jag röstade på SD och jag är lika mycket för jämställdhet och mot rasism som ni är. Ni är nog bara dåligt pålästa.

Svar: Jaha så du anser att genom att ta bort alla pappadagar och tvinga mamman vara hemma med barnen så skapar man jämställdhet? Eller genom att ta bort genusvetenskap i skolan? Eller genom att försvaga aborträtten för kvinnor? Jamen visst det bara skriker ju jämställdhet om alltihop.
Och du kanske inte visste det men hela F! står för just jämställdhet, anti-rasism och ren kärlek. Såatteh... Du hänger nog på fel blogg.
Bella

2014-05-30 | 20:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback