Tio saker jag är bra på och gillar med mig själv

Nu tycker jag att vi listar upp hela TIO bra saker med oss själva! Tio saker som gör oss till dem vi är. Tio saker vi är extra bra på och som vi ska vara stolta över! Vad gillar DU bäst med dig själv? Vad tycker DU att du är extra bra på? När livet rullar in i en gråzon kan det vara toppen att påminna sig själv om att jo, jag är ju för tusan megabra och hur fin som helst!

Jag utmanar alla som klickat sig hit och känner att de behöver extra pepp just nu ♥
 
 
 
Jag är svinbra på att göra lemoncurd! Jag är faktiskt en hejare på att baka överlag.
 
Jag lagar sjukt goda hamburgare med hembakat bröd, klyftpotatis och riktigt god coleslaw.
 
Jag gillar mina läppar. Dom är putiga och himla pussvänliga, har jag hört!

Jag är bra på att skriva och uttrycker mig oftast bättre (och kolkare) när jag kan sätta mig ner och skriva i lugn och ro.
 
 
 
Jag har fina ben. Jo för tusan, jag gillar verkligen mina ben! Bleka som snö och lite sticksiga emellanåt.
 
Jag ställer upp närhelst jag kan och tycker om att göra folk glada!
 
Lillskrutten. Jajamen, han räknas! Mitt livs bästa och stoltaste ögonblick var när vi fick se honom för första gången. Vårt alldeles underbara lilla barn som växer upp alldeles för snabbt, om ni frågar mig. Och tänk! Jag har för tusan fött barn. Vilka superkrafter man besitter!
 
Jag (okej... "VI") har gjort det himla fint och hemtrevligt här hemma. Om det är något jag är sjukt stolt över så är det vårt hem.
 
 

Jag är för det mesta bra på att säga ifrån. Jag tror dock att många andra, liksom jag själv (!), behöver träna lite på det! Ibland måste man bara sätta ner foten och säga nä, det här är inte okej! eller nej, jag har faktiskt ingen lust just nu., oavsett hur många som fnyser och tittar snett.
 
Jag är bra på att vara kreativ när det gäller det mesta! Jag tycker om att klura på lösningar och att både rita och pyssla.
 
 
 
Där var mina tio braiga saker som jag gillar med mig själv! Se så! Peppa dig själv och påminn dig själv om hur jäkla bra du är! Vardagliga saker, stora som små. Fundera på det åtminstone vetja ♥

Kommentarer
Malin Ruth säger:

jag är i stort behov av att komma ihåg att jag duger just nu, den känslan har inte riktigt velat infinna sig på ett tag. det här var precis vad jag behövde, att faktiskt sitta ner och lista sånt som faktiskt är bra med mig, tack så mycket! http://mildamalin.blogg.se/2014/march/jag-ar-faktiskt-ratt-bra-nar-jag-borjar-fundera-pa-saken.html

Svar: Åh heja! <3 Vilka himla bra saker dessutom! En massa kunskap, fint hår och bästa mostern - det går inte av för hackor inte! Det känns så jäkla bra att emellanåt påminna sig själv om att man faktiskt är himla bra!
Bella

2014-03-29 | 10:49:23
Bloggadress: http://mildamalin.blogg.se/
Mizca säger:

Men där ser du - detta gjorde du bra ;)
Jag skall också göra det där nån dag =)

Svar: :)
Bella

2014-03-29 | 14:14:52
Bloggadress: http://www.mizca.se
Monica säger:

Oi, skal det være så vanskelig å komme på 10 ting?Har så lett for å komme på det som er dårlig i stedet for det som er bra. Fint innlegg, jeg skal fundere på saken også!:)God helg! Monica

Svar: Så är det nästan alltid när man envisas med att vara självkritisk! Det tog en stund för mig att komma på 10 bra saker men till slut så blev listan komplett! Jag tror nog allt att du kommer på 10 megabra saker :D trevlig helg! <3
Bella

2014-03-29 | 16:57:10
Bloggadress: http://filureri.blogspot.no
Johanna i Kulla säger:

Åh vilken bra och peppig grej! Tror jag ska skriva en lista jag med. Underbart när folk kan va stolta över och tycka om sig själva!

Svar: Ibland behövs det verkligen! I en självkritisk och ständigt granskande värld behöver man påminna sig själv om att man är bra och duger alldeles perfekt som man är! <3
Bella

2014-03-29 | 17:34:53
Bloggadress: http://johannaikulla.blogspot.com
Lotta säger:

Och du är en helt underbar och fantastisk vän! Den bästa helt enkelt. Du är den som har både hjärta och hjärna på rätt plats <3 Du får ALLTID mig att må lite bättre med dina kloka, lugnande och vänliga ord <3

Svar: Åh bästa Lotta! Du gör mig så himla glad! Allt känns alltid lite ljusare när vi har träffats! <3
Bella

2014-03-30 | 10:43:53
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

Bra initiativ darling! Jag tänkte senast här om dagen hur "fult och skrytsamt" det var, när man var yngre, att säga hur bra man var på något. Åt helvete med de dumheterna säger jag! Man ska vara stolt över sig själv och det man gör!

Jag återkommer, i veckan, med en "Tio saker jag är bra på och gillar med mig själv"-lista! Håll utkik!

Ps. Du är sjukt snygg och har en underbar stil! <3

Svar: Åh jag håller med dig! Det var inte länge sen jag fortfarande tänkte så - att man skryter om man påpekar eller berättar att man är duktig på något! Eller om man själv säger att man är fin. Helpuckat! Man ska ju vara stolt förstås, som du säger!
Jag håller utkik :)

Tusen tack <3 Du är vrålsnygg och cool själv! Gillar din blogg skarpt!
Bella

2014-03-31 | 14:39:32
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback