Solen skiner men inte på insidan


Solen skiner ännu en fantastiskt fin vårdag och allt borde vara hur bra som helst. Men den senaste tiden har jag ärligt talat inte kunnat vara den starka person som jag annars verkligen vill och gör mitt bästa för att vara. Jag räcker inte riktigt till för tillfället. Jag stressar fastän det inte finns mycket att stressa kring och känner mig ängsligare än ängsligast. Just nu behöver jag en riktig slappa-hemma-utan-att-behöva-bry-sig-ett-skrutt-kväll. Se ett par kassa men hysteriskt roliga filmer, äta snask och prata strunt. Jag hoppas att ljuset och värmen motar bort dessa känslor bums och att det här blir en toppenvår med vår fina lilla familj och våra vänner ♥


Kommentarer
Mizca säger:

Du får vara stark å lägga ifrån dig dina måsten och bara ta en helg där du gör sånt du vill med dem du vill för att få tillbaka din livslust :)

Monchhichi - äääälskar! Jag har också den skivan på väggen (i en ram) + ca hundra apor stående lite här o var i lägenheten :D

Svar: Jag ska försöka! :) <3
Bella

2014-03-28 | 13:50:55
Bloggadress: http://www.mizca.se
Mizca säger:

Bra ;)

Trevlig helg!!

2014-03-28 | 19:53:18
Bloggadress: http://www.mizca.se
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

Jag vet EXAKT hur du känner, det var så jag kände innan jag blev sjukskriven i december. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt, jag vill verkligen inte att du ska behöva känna så!

Fundera på vad det är du stressar upp dig över. Och alla dina "måsten", fundera över om det verkligen är rimligt att ha alla dem? Måste allting göras här och nu? Det viktigaste är att du mår bra och inte har orimliga krav på dig själv. Och givetvis, säg nej, när du känner att du inte räcker till. Försök i alla fall.

Allt ovanstående är lättare sagt än gjort, men försök, innan du hamnar i samma sits som jag hamnade i. Och säg, för allt i världen, till om det finns något som jag kan göra för dig! <3

Svar: En lustig känsla som bara dök upp av en rad olika anledningar! Mycket stress kring relationer med folk och "nära och kära" i min närhet. Jag har dock insett (typ) att jag inte måste lägga ner energi på det just nu. Det kan få vara som det är tills jag känner att jag har ork att ta tag i det ordentligt (om jag nu känner att jag måste det över huvud taget då). En del saker, och människor med för den delen, är bara trista energislukare som man mår skrutt av...
Jag ska försöka! Hoppas förresten att du mår himlans massa bättre nu! Tusen tack <3
Bella

2014-03-31 | 14:52:33
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback