Kalasklädda i vårsolen // internationella kvinno(går)dagen

 
 
Dagen blev inte som planerat men det vankades i alla fall födelsedagsfika hemma hos Henrys gammelfarmor och gammelfarfar. Solen har värmt hela dagen och visst har det varit otroligt varmt! Jag tog på mig en av mina vårigaste klänningar och favoritstrumpbyxorna.
 
 
 
Henry och papput valde en kostymbody till Henry som han har rockat idag.
 
 

Han är så stor nu! Vår lilla skrutt... Snart reser han nog bara på sig och knallar iväg, när vi minst anar det!
 
 
Igår spenderade jag förresten större delen av dagen med bästa Lotta och hennes flickvän Evelina. Internationella kvinnodagen ska ju förstås uppmärksammas med både allvarligare och mer lättsamma aktiviteter, så det anordnades både demonstrationer och partaj under gårdagen. Vi tittade bland annat på ett urbra utdrag ur en feministisk pjäs/musikal och sen drog vi till Värmekyrkan och dansade vi hela natten lång på Pop Orange. Det blev en kväll full av intressanta diskussioner, peppig musik, dans och framför allt skratt och awesome människor ♥


Hur har er dag varit? Och hur har ni firat eller uppmärksammat internationella kvinnodagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback