Brunch med lax och supermusli - enkelt, snabbt och gott

 
En dag som denna behöver en fantastisk brunch. Lillskrutten behövde av illaluktande och kladdiga orsaker bada direkt på morgonen. Det blev lite stressigt att komma upp! Frukost äter jag ju sällan (en riktig slarver, jag vet!) men jag var för en gångs skull väldigt hungrig i morse när jag gick upp. Efter lunch ska jag dessutom iväg och jobba ett par timmar, så något stadiga att äta innan är ett måste!

Nu när jag har slängt ihop en superbrunch vill jag ju såklart dela med mig av receptet dessutom, så scrolla ner vetja!
 
 
 
Denna musli är fri från spannmål och är perfekt om man vill undvika allt för många kolhydrater i sin kost (fast våffeldagen är såklart ett undantag). Det är förresten både billigt, enkelt och gott att göra egen musli! Dessutom känns det skönt att veta vad som finns i den. Blandade naturella nötter, torkade gojibär, pumpakärmorm kokosflingor och solroskärmor innehåller den! Inga konstigheter alls.
 
Var förresten uppmärksam när du handlar ingredienser till din musli! Igår på affären letade jag efter naturella, torkade bär att ha i, men 99% av alla sorter inehöll sjuka mängder tillsatt sockrade! Nästan varenda sort i hyllan, sorgligt nog. Gojibären var dom enda jag hittade som faktiskt var naturella och naturligt söta. Fast det gör ingenting för dom är både goda och innehåller en himla massa nyttigheter.  
 
 
 
Till muslin har jag ätit en "smörgås"-bakelse fast utan bröd! Oj vad det låter dyrt och avancerat! Men det behöver det inte alls vara, jag lovar! Basen består av skivad gurka och skivat ägg. Sen har jag öst på med coctailtomater, dill och vårlök. Alltsammans toppades med keso och gravad lax. Hur gott och mättande som helst!

Gravad lax är väl inget man springer och köper varenda gång man handlar. Lite dyrt kan det allt kännas! Men den här gången var det ett kanonerbjudande (och från säkra bestånd/bra fiskat) så jag tänkte att jag kunde unna mig! Martin gillar det inte, så jag har dessutom alla godsaker helt för mig själv! Man kan förresten variera med skinka, skivad ost, tonfisk, avocado eller vad man nu föredrar. Himla gott är det i vilket fall! ♥

Kommentarer
Ilhana säger:

Det ser väldigt gott ut! Jag älskar gravad lax medan min man har bara precis börjat äta lax så gravad är inte hans favorit helker.

Kör du med LCHF eller du bara undviker kolhydrater när möjligheten finns? :)

Svar: Det var supergott! Min sambo säger att lax smakar som fisk luktar haha... Men då får jag allt gott för mig själv ;)Jag äter inte helt och hållet strikt LCHF, men nåt åt det hållet :) Undviker pasta, spannmål, ris, bröd och liknande. Men jag äter potatis emellanåt och igår blev det ju klassiska våfflor på självaste våffeldagen. Men jag är nog på väg att äta mer "strikt" eftersom att jag märker att det känns bra i både magen och själen! Förra veckan var vi ju i Sälen och där åt vi allt möjligt, både pasta och bröd nästan varje dag... Och det märktes direkt i magen och man blev lite slö efter maten bla. :(
Bella

2014-03-27 | 11:40:05
Bloggadress: http://ilhana.blogg.se
Fia säger:

Ser riktigt gott ut!

Svar: Det var mums!
Bella

2014-03-27 | 14:27:53
Bloggadress: http://hagelberg.nu
LIENE säger:

Låter gott och tummen upp för nyttig mat!

Svar: Eller hur! :)
Bella

2014-03-28 | 15:57:59
Bloggadress: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback