Måndag - Lill-Evas loppisbod och en grönsaksodling

 
 
Denna måndagseftermiddag har jag varit på loppis. I Lill-Evas loppisbod till och med! Där fyndar jag alltid något fint och flera av mina finaste klänningar har jag köpt från Ingbritt som har boden. Loppisen öppnar för säsongen på fredag, men jag fick en förhandstitt! Jag klämde bland annat på en tjusig rosa klänning och funderade länge. Men den passade inte riktigt! Jag ska klura på det tills nästa gång så får vi se om den finns kvar.
 
 
 
 
Det finns mycket fint i den här lilla boden! Och det är så himla roligt att besöka Ingbritt, ta en fika och prata om livet, vintage och loppisar.
 
 
 
När jag kom hem poserade jag loss i vår nya, mysiga soffa och flyttade runt lite prylar i stringhyllorna. Jag får ingen ordning på det just nu men snart så!
 
 
 
Ikväll har jag vattnat i odlingslådorna och tidigare idag sådde vi lite nya örter och grönsaker.
 
 
 
Ärtorna växer så att det knakar!
 
 

Efter lite trädgårdspyssel och en portion grillad ryggbiff med megagod sallad var det dags att gå in och ta hand om disken. En himla härlig dag med mycket sol, familjemys och prat.
 
Hoppas att er start på denna nya vecka har varit toppen!

Kommentarer
emma ( : säger:

Vart ligger den där loppisboden? Måste ta mig en tur dit tror jag nästa gång jag är hemma! :)

Svar: I Falla i utkanten av Finspång! :)
Bella

2014-06-03 | 10:06:49
Bloggadress: http://nilssonemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback