En antirasistisk nationaldag med picknick i gräset

 
Årets nationaldag spenderades med dessa fantastiska!
 
 
 
Två av de gulligaste jag vet!
 
 
 
Dagen till ära hade packat våra picknickkorgar och bestämt oss för att ha picknick i Vasaparken tillsammans med flera andra antirasister som bestämt sig för att manifestera. SD hade satt upp tält och ordnat med galej i en annan del av stan och det känns ju varken roligt, tryggt eller okej, så att kunna samlas på det här sättet och visa att vi är fler än dem kändes super!
 
 
 
 
Vi åt både jordgubbar, melon och smörgåsar som jag knåpade ihop på förmiddagen, med fetaoströra, groddar, rädisor paprika, oliver, skinka och sallad från vårt egna salladsland! Himla goda om jag får säga det själv!
 
 
 
Och rabarbermuffins med havre- och mandelsmul på!
 
 
 
När matkoman lagt sig och picknicken var över knallade vi vidare! Så här rolig såg jag ut när vi stannade för att fota alla fina blommor och dess härliga färger.
 
 
 
 
Så vackert!
 
 
 
 
Vi tog våra saker, promenerade mot stan och efter ett kort stopp på Make Up Store styrde vi kosan mot Popsi på Knäppingsborgsgatan där vi spanade på klänningar, hattar och annat fint. Förresten! Den gröna klänningen till höger i bild hängde i min garderob för bara några månader sen men nu har den tydligen hamnat här.
 
 
 
Både jag och Lotta fastnade för denna superfina, men den var alldeles för liten...
 
 
 
 
Där fanns många fina ting! Men ingenting fick följa med hem denna gång.
 
 

Senare på eftermiddagen kramades vi och sa hej då. Jag åkte hem till lilla familjen, kramades med Henry och förberedde inför ettårskalaset medan papput var iväg. Det var en toppendag och jag hade det trevligt och kul tillsammans med Lotta och Evelina - som alltid! Snart ses vi igen och det ser jag såklart fram emot ♥
 
Vad gjorde ni på nationaldagen?

Kommentarer
Lotta säger:

Åh <3 Underbara, tack för en fin dag i solen med dig <3 KRAM!

Svar: Tack själv bästa du <3 Hoppas att ni får en toppendag i solen! Kram!
Bella

2014-06-09 | 11:53:15
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Vi satt i bil på väg till Stockholm från Göteborg, stannade i Linköping på Flygvapenmuseum och avrundade i Gamla stan och tittade på kungafamiljen :-)

2014-06-11 | 22:19:56
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback