Duka udda till midsommar

Vid midsommar är det härligt att samla ihop ett stort gäng med vänner och familj för att ha det trevligt och äta gott tillsammans. Sill med färskpotatis, gräddfil och gräslök vid lunch och senare kanske något grillat till kvällen. Åh vilken härlig tid!
 
Ett problem är ju dock att porslinet sällan räcker till! Papptallrikar är ju inte speciellt roligt men visst är det praktiskt! Jag föredrar dock riktigt porslin och samlar ständigt på mig "nytt" på loppisar. Köksskåpen är fyllda med udda tallrikar, assietter, koppar och fat. Och tur är väl det i dessa kalastider! Man kan nämligen duka fantastiskt fint med udda, megabilligt porslin och enkla medel.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Med vilda blommor, loppade tallrikar och lite pyssel kommer man långt! Enkla dekorationer är oftast tjusigast om ni frågar mig. Och jag är inte den som vill lägga en förmögenhet på färdiga kalasdekorationer och pynt. Enkla dekorationer och pyssel som man kan göra själv är billigare och framför allt så himla mycket roligare!

I år ska vi förresten till mina päron i Grytgöl för att titta på det årliga Polustus-tåget, äta gott och umgås med familjen. Vad ska mina fina läsare hitta på? Har ni några midsommartraditioner? ♥

Kommentarer
Ninni säger:

Vackert :)

Svar: tack!
Bella

2014-06-19 | 16:04:43
Bloggadress: http://ninnzan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback