Söndagskalas i gräset

 
Det är ju inget superspeciellt, det här med att fylla tjugotvå. Men idag firade vi med hemgjord smörgåstårta och somrig frukt i vår trädgård.
 
 
 
Familjen (från min sida) samlades i eftermiddags när solen sken som mest och vi slog oss ner i gräset. Pepsi kom såklart direkt när det vankades godsaker.
 
 
 
Under äppelträdet fanns det välbehövlig och svalkande skugga!
 
 
 
 
Henry myste på en filt (läs: kröp omkring och gick bananas) och delade på en bit melon med sin mormor (läs: tog den från henne).
 
 
 
Turturduvorna Kenneth och Linnea kom förbi en sväng!
 
 
 
Det blev en riktigt smarrig smörgåstårta, om jag får säga det själv! Med en fyllning gjord på bla. turkisk yoghurt, majonäs, grillad paprika, örter, äpple, rökt skinka och rödlök.
 
 
 
Henry fortsatte sin mumsar-turné och delade på ett smörgåsrån med Erik.
 
 
 
Sen myste han lite med mig! Full av jordgubbskladd och smulor.
 
 
 
Jag fick förresten dessa gaaamla, fina assietter av mamma och fyra pastelliga, hjärtformade fat av lillasyster Alice. Och ett gäng pipande sötnosar som ni ska få se imorgon!
 
 

Det blev en riktigt härlig och varm eftermiddag med min fina familj, helt enkelt! När kalaset var över åkte jag, Martin och Henry till sjön och tog oss ett dopp i det ljumna vattnet. Det var härligt men Henry blev lite rädd. Det var ju trots allt hans första dopp i en sjö! När regnet började ösa ner begav vi oss hemåt och åt lite kvällsmat. Tårtrester, förstås!

Hur har er helg varit? ♥

Kommentarer
Anonym säger:

Åh va härligt :)

2014-07-20 | 20:49:02
Bloggadress: http://ninnzan.se
Anonym säger:

Tack för en härlig eftermiddag! ❤️
Smörgåstårtan var fantastisk!

2014-07-20 | 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback