En vintage ponny till Lillskrutten

 
Igår eftermiddag packade vi in hela lilla familjen i bilen och åkte till staden. Jag insisterade envist på ett loppisbesök, så vi svängde förbi Hela Människan som turligt nog har öppet på måndagar Jag spanade och klämde på klänningar, porslin och pinnstolar. Ett liiitet litet bord i björk med handmålade barnmotiv från 40-/50-talet fick mig att snyfta en skvätt eftersom att vi inte fick med oss det i den redan fullpackade bilen (måste städa ur onödiga grejer!). Jag fyndade dock en söt liten ponny till Henry! En nätt gunghäst från 60-talet med röd sits och fotstöd i trä. Så himla tjusig! Det syns att den har varit omtyckt och flitigt lekt med, vilket känns så himla fint. Henry provgungade en snabbis men är lite skeptisk... Men den är ju i alla fall fin och ska få stå i lek-/pysselrummet tills Henry blivit lite modigare.
 

Kommentarer
Johanna säger:

Men alltså!! Vilka fynd du gör kvinna! Tror jag måste bege mig till Norrköping(för visst är det din stad? ) för en rejäl loppisrunda snarast!

Svar: Ibland så! :D Ja men gör det! Härikring kan man fynda ganska ofta ändå :) Jag bor i Finspång men åker ofta till Norrköping eftersom att det är så nära!
Bella

2014-07-01 | 20:58:37
Bloggadress: http://johannaikulla.blogspot.com
Veronika säger:

Hade en sådan när jag var barn och nu har lillskrutt en likadan! ❤️

Svar: Eller hur! <3
Bella

2014-07-01 | 22:44:29
Johannas Reto & Rockabilly säger:

Gud så söt! Liknar lite den jag hade när jag var liten som morfar hade gjort :)

2014-07-02 | 08:37:26
Bloggadress: http://johannasretro.com
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Jättesöt, känns 40-tal?

Svar: Den är nog 50-tal eller tidigt 60-tal skulle jag tro! Flera i en vintage-grupp på fejan kände samma sak! :)
Bella

2014-07-02 | 21:56:47
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback