En tavelvägg med underkläder och främmande människor

 
 
I fredags, när regnet störtade ner som mest och vinden ven runt husknuten, fick jag för mig att spika upp ett gäng tavlor. Jag samlade ihop alla vi hade hemma, valde ut ett par och gick helt bananas på den tomma väggen i pyssel-/lekrummet!
 
 
 
En nyloppad, stilig herre hänger bredvid mina tjusigaste undisar som på grund av sin storlek får agera väggprydnad. Frugan eller någon annan kvinna i hans liv spanar ovanifrån, betydligt mer påklädd.
 
 
 
Ovanför hänger en lokal kyrka. Fotot är svartvit men någon har visst piffat till det med lite färg. Såna foton är så himla charmiga, tycker jag! Till höger om kyrkan seglar ett stort skepp i sin guldram. Vi har flera liknande på olika platser här hemma och visst är dom ganska fina ändå.
 
 
 
Ett barnfotografi signerat 1967 hänger över en annan stilig karl längst till höger i tavelkollaget. Alla dessa porträtt föreställer för oss helt okända människor och det borde väl kanske kännas lite konstigt... Men jag tycker att dom är superfina! Jag köper ofta vackra porträtt och fotografier om jag får syn på några under mina loppisturer. Dom har en speciell charm som nya foton inte kan mäta sig med!
 
 
 
Riktigt tjusigt, om jag får säga det själv! En salig blandning med främmande människor, tavlor och underkläder.

Kommentarer
Coco Centaur - Konst & Design säger:

Vilken fin tavelvägg :)Roligt inslag med bustiern :)

2014-07-06 | 12:02:17
Bloggadress: http://cococentaur.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Ja absolut kul! Min farmor hade det hemma i sitt hus, på släkt då men samma stuk :-)

2014-07-06 | 13:39:39
Bloggadress: http://madelein.se/
Mia Hansson säger:

Vilken tur att det regnar ibland 😊

2014-07-06 | 14:41:02
Bloggadress: http://baralillaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback