Tårtkalas

Igår eftermiddag dekorerade jag det sista på tårtan, sminkade mig och tog på mig min nyloppade tunika. Vid 16-tiden packade vi in oss i bilen och Martin skjutsade mig till fina Lotta som ordnat med galej och fest! Mitt i snöstormen möttes jag upp av en glittrig  Lotta och fick bärhjälp. Jag var livrädd att jag skulle tappa tårtan i snön, men den klarade sig! Väl inne doftade det mat på ett sånt där välkomnande vis som det bara gör i ens föräldrahem. Allt var så fint förberett! Hon måste ha fixat och donat hela dagen och säkert i flera dagar innan också. Vilken fest det blev ♥
 
 
 
 
Ett snacksbord med typ tusen goda saker att välja på.
 
 

Innan de andra gästerna anlände så smygspanade jag lite i Lottas garderob. I vanlig ordning alltså! Så mycket fint att jag dör lite inombords varje gång.
 
 
 
 
 

Vi samlades i köket och drack både fördrink och nån cider. Här är fina Lotta förresten! ♥
 
 
 
När alla kommit presenterade vi oss själva och berättade om vår relation med Lotta och hur vi träffades. Himla fiffigt, tycker jag! Det knepet ska jag sno nästa gång jag bjuder in till fest. Fast den här gången löd min historia typ:  (håller upp en rosa vintagekorsett) Jag träffade Lotta genom den här! Jag sålde den till henne i somras. Man kan ju typ säga att jag köpte hennes vänskap! Fast sen messade vi varandra och gick på loppis. Och så lärde vi känna varandra! Jag lät lite som en snuskgubbe med andra ord. Men äsch! Jag är så jäkla glad att Lotta köpte den där fina korsetten av mig via den där vintage-gruppen på Facebook. Tänk så det kan gå... ♥
 
 
 
 
Sen åt vi svingod vegetarisk lasagne tills magen blev full. (Fast tårta och fika finns det ju förstås alltid plats för)
 
 

Sen öppnade födelsedagsbarnet paket.
 
 
 
 

Kvällen blev till natt och vi spelade pinsamma spel och drack gott. Vi skrattade och försökte svara på frågor som: Om man bryter penis, gipsar man den som t.ex. en arm eller ett ben? och Varför smakar öronvax så illa? Tur att det är många framtida sjuksköterskor här, tänkte jag.
 
 
 

Just det! Vi åt ju såklart tårta också! Och asgoda kakor. Tårtan hade jag pysslat med sen i torsdags så jag hoppas bannemej att den blev god också! Jag gillade den i alla fall. Citron, hallon och Dulce de Leche! Jag lovar att dela med mig av receptet så snabbt jag kan! Vi kalasade på resterna i eftermiddags och efter att katten tagit sig friheten att smaka fick hönsen mumsa upp det som blev kvar.
 
 
 
 
Det var en fantastiskt bra kväll. Lotta hade fixat och donat till tusen och var en kalasbra värdinna. En glittrig kväll med en himla massa skratt, nya ansikten och god mat. Jag hoppas såklart att hon ställer till med partaj fler gånger!
 
Jag längtar redan till sommaren och härliga grillkvällar med goda vänner här hemma i trädgården! Vilken sommar det ska bli... ♥
 

Kommentarer
♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

Jag älskar dina bilder, de är så himla fina och stämningsfulla! :) Den tjejen verkar ha ett sjukt fint hem med fina grejer och kläder :D

Svar: Tack snälla! <3 hon har ett sjukt fint retrohem med typ tusen fina prylar att titta på! Och en himla massa klänningar :)
Bella

2014-01-20 | 10:26:39
Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
Lotta säger:

Verkligen jättefina bilder <3 (dom typ förskönar och förvrider - för oj så fint du får det att se ut!)Samt att du också förskönar att jag skulle varit glittrig, jag var mer klädd i ballerina, strumpbyxor, bh, kappa och handduk då jag gick ut i snön och mötte dig <3

Jag tackar dig av hela mitt hjärta för all hjälp, med tårta, med hår, med innan-fixet och också ett tack för att du är min vän, är så glad att jag träffat dig! Så klok och underbart snäll som du är<3 Att det på riktigt finns människor som är så fina som du!

Svar: Haha du var visst glittrig! Hjärtgltter och glitterpersonlighet (den bästa sortens glitter, så det så!).
Tusen tack själv fina du! <3 Jag är så jäkla tacksam att jag träffade dig. Helsjukt, fantastiskt och underbart bra! :D Allt pga. en rosa korsett! Fast ja, sen är vi ju awesome tillsammans också ;) <3
Bella

2014-01-20 | 22:24:48
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback